תוכן עניינים
  1. הדרכה וקליטה של עובדים חדשים ועונתיים במהירות הבזק
  2. הפצה מהירה של מידע עדכני למנהלי החנויות ולכל שאר העובדים
  3. עמידה בתקנות הקורונה ללא מאמץ
  4. יצירת סידורי עבודה באופן יעיל
  5. תכנון קמעונאי אחיד בכל סניפי העסק
  6. לעורר יותר מוטיבציה בקרב העובדים
  7. ייעול ודיגיטציה של כל ענייני התפעול והמשימות היום יומיות בעסק

ניהול של עסק קמעונאי משלב לא מעט מורכבויות ולחצים. לכך נוספו בשנתיים האחרונות השפעות רבות של מגפת הקורונה, שגרמה לעסקים רבים להיסגר ואף להגיש בקשה לפשיטת רגל. אך כעת, כאשר יותר ויותר עסקים נפתחו מחדש, בעלי עסקים בתחום הקמעונאות מבינים שתהליכי העבודה הישנים כבר לא רלוונטיים לתקופה הנוכחית ועליהם לבצע שינויים דרסטיים באופן בו הם מנהלים ומתפעלים את העסק שלהם.

כך לדוגמא, אם בעבר משימות ונהלים יום יומיים הצריכו לא מעט מורכבות והיו כרוכים בלחצים רבים, הרי שכעת המצב רק הסלים. כמו כן, לא ניתן להתעלם מכל אותם אתגרים נוספים הניצבים בפני עסקים בתחום הקמעונאות בעקבות המגפה וביניהם:

1. הדרכה וקליטה של עובדים חדשים ועובדים זמניים.

2. תקשורת יעילה עם עובדים בחנויות המוקמות באזורים שונים.

3. תאימות לרגולציות השונות שחלו בעקבות הקורונה.

4. תזמון לוחות זמנים וסידורי עבודה בקלות וביעילות.

5. סטנדרטיזציה חזותית של חנויות מסחר.

6. מעורבות עובדים וכישורי שירות לקוחות.

7. שדרוג תהליכים ידניים שגוזלים זמן רב ועשויים להכיל לא מעט טעויות ושגיאות.

8. לעדכן את העובדים לגבי המיקומים של כל הסניפים החדשים וליידע אותם לגבי הודעות ונהלים חדשים.

9. שיעורי תחלופה גבוהים.

לאור כל האתגרים המצוינים מעלה, יותר ויותר בעלי עסקים בתחום הקמעונאות מבינים שכיום אין להם ברירה אלא להתנסות בכלים טובים ומתקדמים יותר על מנת להזניק את העסק שלהם צעד אחד קדימה ולהתאים עצמם למגמה הטכנולוגית של ימינו. הרי כיום, יותר מתמיד, חשוב לעשות שימוש בכלים הטכנולוגיים הנכונים בכדי לפשט תהליכים ולהקל על התפעול היומיומי. למה? בתור התחלה, כדי שהעובדים שלכם יוכלו להעניק ללקוחות את השירות הטוב ביותר. מעבר לכך, מצב זה יקל על המנהלים ויאפשר להם להתמקד נטו בהיבטים הניהוליים, בשעה שמשימות התפעול היומיומיות יתבצעו באופן שוטף ויעיל על ידי מערכת דיגיטלית.

Do more than scheduling on Connecteam's all in one employee app for retail

אפליקציית לניהול עובדים  פנים ארגונית מהווה דרך יעילה ביותר להסתגל לאתגרים השונים הניצבים בפני ענף הקמעונאות בשנת 2023. כך לדוגמא, האפליקציה הפנים ארגונית של Connecteam, מאפשרת לבעלי עסקים בתחום הקמעונאות לבצע שלל פעולות באופן אינטואיטיבי ויעיל וביניהן:

  • קליטה יעילה ומהירה של עובדים.

  • תקשורת מהירה בין כל העובדים בכל הסניפים.

  • הפצה מהירה של פרוטוקולים של קורונה.

  • תזמון לוחות זמנים וסידורי עבודה.

  • עדכון של כל מיקומי הסניפים.

  • הפחתת תחלופת העובדים.

  • הגדלת המעורבות והפרודוקטיביות בקרב העובדים.

  • ייעול כל הפעולות היומיומיות.

במילים אחרות, אפליקציית תקשורת פנים ארגונית מאפשרת לעסקים קמעונאיים להתגבר על אתגרים יומיומיים ולייעל את התפעול היום יומי, בצורה שלא נראתה בעבר.

אז אם עדיין לא השתכנעתם, החלטנו לרכז עבורכם רשימה של 7 סיבות מרכזיות למה כדאי לכם להשתמש באפליקציית תקשורת פנים ארגונית כדי לנהל את העסק הקמעונאי שלכם בצורה יעילה וקלה יותר.

הדרכה וקליטה של עובדים חדשים ועונתיים במהירות הבזק

בעקבות הקורונה, עסקים מסוימים נאלצו להיסגר ואילו עסקים חיוניים רבים נפגעו קשה כתוצאה מתנועה דלילה של מבקרים. כך שקמעונאים רבים נאבקו להחיות מחדש את העסקים שלהם ולהעסיק עובדים חדשים. כמו כן, בשל מחסור באנשי צוות, עסקים מסוימים נאלצו לצמצם משמעותית את שעות הפעילות שלהם. שכן, ברגע שיש מספר מצומצם של קופאים ואנשי צוות, לא ניתן לתפעל את העסק באופן מלא. מצב זה הביא בעלי עסקים רבים בתחום הקמעונאות להעסיק יותר עובדים, על מנת להימנע ממצב של חוסר באנשי צוות ובכדי להמשיך לנהל את העסק בצורה חלקה ויעילה.

עם זאת, בענף בו שיעורי התחלופה כל כך גבוהים, הדרכה וקליטה של עובדים חדשים ועובדים עונתיים צריכה להתבצע ביעילות ובמהירות. אפליקציה פנים ארגונית עוצמתית ואפקטיבית, תאפשר לכם לעשות זאת בקלות רבה, באמצעות מרכז הדרכה וידע דיגיטלי. כך שהעובדים יכולים לגשת בקלות לחומרי הדרכה ומידע בלחיצת כפתור פשוטה, בכל זמן ומכל מקום.

בנוסף, ניתן גם לאפשר לעובדים קיימים לרכוש מיומנויות חדשות דרך האפליקציה. כך לדוגמא, אפשר לספק להם הדרכה ספציפית של מכירות או קורס המתמקד בשיפור חוויית הלקוח. כך תוכלו לוודא שהעובדים שלכם מתנהלים באופן מקצועי ומעניקים ללקוח את השירות הטוב ביותר. כמו כן, אפליקציה יעילה לניהול עובדים מאפשרת לאנשי ההנהלה לעקוב אחר קצב התקדמות העובד ואף ליצור במקרה הצורך מבדקים הניתנים להתאמה אישית, בכדי לוודא שהעובד אכן השלים את החומר. פיצ'רים אלו מאפשרים לבעלי עסקים בתחום הקמעונאות לפקח באופן מלא על תהליך ההכשרה של העובד ולבצע בו שינויים מותאמים, במקרה שההדרכה לא מתבצעת כראוי או אורכת זמן רב מדי. 

הפצה מהירה של מידע עדכני למנהלי החנויות ולכל שאר העובדים

אם יש ברשותכם עסק קמעונאי הפועל במספר מיקומים שונים, חשוב לוודא שכל העובדים בעסק מעודכנים בכל החדשות והנהלים החדשים, החל ממחלקת משאבי האנוש, מנהלי החנויות ,מחלקת המכירות ועד הסוחרים והקופאים. שימוש באפליקציה פנים ארגונית יאפשר לכם לייעל ולהאיץ את התקשורת בין כל העובדים בעסק ולוודא שכולם מעניקים שירות מקצועי ואחיד עבור הלקוחות.

employee communications app

אפליקציית תקשורת פנים ארגונית תאפשר לכם להתגבר על אתגרי התקשורת הפנימיים הניצבים בפני חברות קמעונאיות רבות בדרכים הבאות:

  •  באמצעות הצ'ט הארגוני שקיים באפליקציה, תוכלו לבצע שיחות פרטיות או שיחות קבוצתיות על סמך הגדרות שונות כמו – מיקום, תפקיד או הוותק של העובד. כך לדוגמא- מנהלי מחוזות וחנויות יכולים לשלוח בקלות הודעה אישית לאחד העובדים, או הודעה קבוצתית המיועדת ספציפית לכל הקופאים או לאנשי צוות המכירות.
  • כל העובדים ואנשי המכירות יכולים להתעדכן בכל השינויים וההודעות ישירות מהאפליקציה. כך שכולם יהיו מעודכנים בזמן אמת.
  • באמצעות האפליקציה תוכלו להעניק למנהלי צוות הרשאות מתקדמות, על מנת שיוכלו לתקשר ישירות עם שאר אנשי הצוות דרך האפליקציה.
  • באמצעות ספר הטלפונים הפנימי הקיים באפליקציה תוכלו למצוא בקלות עובדים נוספים על פי שם, מיקום, מחלקה או תפקיד.
  • ניתן להפוך את התקשורת הפנימית לקלילה ומהנה יותר באמצעות קבצי GIF, תמונות, סרטונים ואפילו הודעות קוליות. כך לדוגמא, עובדים האחראים התכנון הקמעונאי בחנות יכולים לשתף תמונות או סרטוני הדרכה מסוימים על מנת לוודא שהדברים נעשה נכון ועל פי הסטנדרטים המקובלים.

נסו את Connecteam עוד היום!

אלפי חברות קמעונאות משתמשות באפליקציית Connecteam כדי להקל על אופרציות יום-יומיות, לשפר את הפרודוקטיביות ואת המעורבות של העובדים!

עמידה בתקנות הקורונה ללא מאמץ

כחלק מהמאמץ למניעת התפשטות נגיף הקורונה, בעלי עסקים קמעונאיים צריכים להיות מעודכנים בתקנות השעה ולציית לכל כללי הבטיחות והרגולציה הנדרשים באזור בו הם פועלים. כמו כן, יש ליידע את העובדים מראש כי במידה שהם חשים חולים או שיש להם חום, עליהם להישאר בבית ולא להגיע למקום העבודה.

באמצעות אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, העובדים יכולים למלא הצהרת בריאות יומית של COVID-19   ולאשר כי הם אינם סובלים משיעול או מחום ולא באו במגע לאחרונה עם אדם שנמצא חיובי לקורונה. מעבר לכך, ישנה גם אפשרות לבקש חופשה על מנת להתחסן. טופס הצהרת בריאות יום יומי יאפשר לכם לחסוך זמן רב וכסף ולבצע את התהליך באופן אוטומטי ומהיר, באמצעות טפסי קריאה וחתימה. כך שברגע שהעובד מסיים למלא את הטופס הדיגיטלי, ההנהלה תקבל הודעת דחיפה אוטומטית וכל המידע יאוחסן בענן באופן מאובטח.

בנוסף, על פי החוק בישראל, עובדים המועסקים במקומות עבודה המקבלים קהל, מחויבים להציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית על מנת להגיע למקום העבודה. שכן, עובדים רבים בתעשיית הקמעונאות, בעיקר קופאים ומוכרים, נמצאים באופן יום יומי בקרבת אנשים ולקוחות. כך שחשוב להתעדכן באופן רציף, להקפיד על כל הכללים והתקנות הנדרשות ולשמור על ריחוק יחסי, במטרה למנוע כמה שיותר ימי מחלה והיעדרויות.

יצירת סידורי עבודה באופן יעיל

הכנת סידורי עבודה יכולה להיות משימה די מורכבת כאשר מדובר בתחום הקמעונאות. בייחוד אם התהליך מתבצע באופן ידני. כך שלעתים יש להשקיע הרבה זמן ומאמץ עד אשר מתקבל סידור סופי המוסכם על כולם. שלא לדבר על כל אותן הודעות ושיחות שמתבצעות תוך כדי לעובדים על מנת לסנכרן בין האילוצים של כולם. אפליקציית תקשורת פנים ארגונית תחסוך מכם זמן רב ותאפשר לכם לנהל את התהליך באופן דיגיטלי, ישירות מתוך הטלפון הנייד.

best retail employee app

באמצעות שימוש באפליקציית תקשורת פנים ארגונית, בעלי עסקים בתחום הקמעונאות יכולים לפשט את תהליך סידור העבודה בדרכים הבאות:

  • ניהול מהיר ואינטואיטיבי של התהליך באמצעות פיצ'רים שונים כמו – תבניות מוכנות, פונקציות גרירה ושחרור ועוד.
  • חברי הצוות תמיד יקבלו עדכון בנוגע למשמרות חדשות, משמרות שבוטלו, החלפת משמרות או לפני תחילת המשמרת, באמצעות הודעת דחיפה אוטומטית.
  • יכולות ניהול מתקדמות המאפשרות למנהלים לבצע שינויים מהירים בסידורי העבודה תוך כדי תנועה. עם זאת, במידה שאתם יושבים ליד מחשב, ניתן להתקין את התוכנה בשולחן העבודה במחשב ולבצע את העדכונים ישירות מהמחשב.
  • אם יש התנגשויות בין משמרות, נשלחת על כך הודעה מיידית, כך שיש צורך לשנות את השיבוץ של עובדים מסוימים. על מנת לפתור בעיות שיבוץ או ליידע עובד בנוגע למשימות שעליו להשלים בטרם הגעתו לעבודה, ניתן ליצור עם העובד קשר בקלות באמצעות הצ'ט הארגוני שנמצא באפליקציה.

באמצעות האפליקציה הפנים ארגונית של Connecteam תוכלו לוודא שכל חברי הצוות מעודכנים בכל הפרטים, כך ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות. כמו כן, שימוש באפליקציה יאפשר לכם לנהל את סידורי העבודה באופן דיגיטלי ומהיר ולהתפנות למשימות חשובות יותר כמו – הגדלת תנועת הגולשים באתר, מיתוג החברה, או יצירת תכנית עסקית חדשה.

תכנון קמעונאי אחיד בכל סניפי העסק

האופן בו המוצרים פרוסים ומסודרים בחלל החנות, משפיע באופן ישיר על ההתנהגות של הצרכנים ומהווה גורם מפתח להצלחתה של חברה קמעונאית בימינו. תכנון קמעונאי נכון המתבסס על חשיבה חזותית מעמיקה, עשוי לבסס מודעות גדולה יותר בקרב הלקוחות בנוגע למוצרים השונים של המותג ולהוביל לעלייה משמעותית בכמות המכירות. כמו כן, כיום, בשל הגידול במכירות המקוונות והצורך בהגדלת תנועת הגולשים באתר, עסקים קמעונאים רבים משקיעים יותר זמן ומחשבה בפן המיתוגי על מנת לבסס יותר ויותר לקוחות נאמנים המביעים הזדהות  עם ערכי המותג.

על מנת ליצור מיתוג אחיד ועקבי, חשוב שכל סניפי העסק יציגו תכנון קמעונאי עקבי. באמצעות אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, בעלי חנויות קמעונאיות יכולים לבצע זאת בקלות ולדאוג שהמוצרים יהיו פרוסים באופן אחיד בכל סניפי העסק.

  • ניתן לשלוח לכל הסניפים טופס תמונה המכיל הגדרות ספציפיות בנוגע לפריסת המוצרים.
  • ניתן לאשר ולדחות בקלות את הגדרת הפריסה.
  • בעל עסק קמעונאי יכול לפקח על התהליך בקלות ולוודא שבכל הסניפים מתבצע תכנון קמעונאי אחיד.

פרדריק ר' ברנרד אמר פעם ש"תמונה שווה אלף מילים". משפט המתאר במדויק את החשיבות של תכנון קמעונאי נכון ברשתות קמעונאיות. באמצעות שימוש באפליקציה פנים ארגונית, מתכננים קמעונאיים יכולים לשלוח במהירות תמונות וסרטונים לכל סניפי החנות, על מנת להבטיח שבכל הסניפים הפריטים יהיו פרוסים באופן זהה, בין אם מדובר בחלונות הראווה, בפריסה הפנימית של המוצרים או בנקודות המכירה בכל חנות.

על ידי פישוט ודיגיטציה של התקשורת הפנימית בארגון, מתכננים קמעונאיים ומנהלי קריאייטיב, יכולים לתקן במהירות וביעילות את פריסת המוצרים בכל סניף וסניף. כך שאם קודם לכן היה מדובר בתהליך מורכב ומסורבל אשר כלל לא מעט שיחות וביקורים פיזיים מצד אותם אנשי מקצוע, הרי שכיום ניתן לבצע זאת בקלות וביעילות דרך הנייד ולחסוך לא מעט זמן וכסף.

לעורר יותר מוטיבציה בקרב העובדים

עסקים רבים מתקשים להגביר את רמת הפרודוקטיביות והמוטיבציה בקרב העובדים. אך כשמדובר בתחום הקמעונאות, תכונות אלו עשויות להשפיע על טיב השירות שניתן ללקוחות ועל שיעור תחלופת העובדים בעסק.

אז איך ניתן להגדיל את רמת המעורבות והפרודוקטיביות בקרב עובדים בענף הקמעונאות?

  • ציינו לשבח עובדים מצטיינים – באמצעות אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, מנהלי חנויות יכולים לברך בפומבי עובדים שעונים על הציפיות ועומדים ביעדי המכירה. פעולה זו עשויה לעודד את אותם עובדים להמשיך בעבודתם הקשה ולקצור הישגים רבים.
  • חוגגים הצלחה ביחד – שתפו את חברי הצוות בהישגים של העסק, עדכנו אותם לגבי פתיחה של סניפים חדשים ועוד.
  • צרו תקשורת ישירה ופתוחה בין העובדים להנהלה- אל תבססו את התקשורת עם העובדים רק על היבטים תפעוליים, עודדו את צוותי ההנהלה הבכירה לשלוח עדכונים והודעות לצוותים השונים וצרו שיח ישיר בין הדרגים השונים.
  • בקשו מהעובדים פידבק – ככל שתשתפו יותר את העובד בתהליכי העבודה, כך הוא ירגיש מסופק יותר.
  • פעלו לפי המשוב של העובדים- אם כבר שאלתם את העובדים מה ניתן לשפר בעסק, רצוי שתפעלו על סמך התובנות שהתקבלו ובצעו את השינויים המתבקשים. באמצעות שליחת משובים ויישומם בפועל ופעילויות נוספות כמו- סקרים חיים ותיבת הצעות, תוכלו לעורר יותר מעורבות בקרב הצוותים השונים ולהפחית באופן משמעותי את שיעורי תחלופת העובדים בעסק.

באמצעות אפליקציה פנים ארגונית כמו – Connecteam, תוכלו ליצור עם העובדים שלכם קשר ישיר באמצעות הודעות דיגיטליות הניתנות להתאמה אישית, עדכונים, ניוזלטרים ועוד. ככל שתרבו לייצר שיח ישיר עם העובדים, כך הם יגלו יותר מעורבות ועניין בנוגע לפעילות העסק.

ייעול ודיגיטציה של כל ענייני התפעול והמשימות היום יומיות בעסק

online checklists and forms for retail industry

זה הזמן להיפטר מהעט והנייר ולהתקדם אל עבר הטכנולוגיות והמגמות החדשניות של 2023. אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, מעניקה לכם את היכולת ליצור טפסים דיגיטליים, רשימת משימות יום יומיות ודיווחים שונים. כך שבמקום שתכתבו הכל ביד ותיצרו כמויות בלתי נגמרות של ניירת, כעת אתם יכולים לשלוח לעובדים שלכם טפסים דיגיטליים ורשימה של משימות דרך הנייד, בקלות ובמהירות. כך תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלהם, למקסם את פעילות הצוות ולוודא שכל המשימות יושלמו בזמן.

דוגמאות למספר פעולות רלוונטיות שניתן ליצור באמצעות האפליקציה :

  • צרו דיגיטציה של שעות הפתיחה והסגירה של החנות.

  • הטמיעו פרוטוקולים לדיווח על מזומנים בסוף היום.

  • צרו אוטומציית דיווח על כרטיסי תחזוקה.

  • יצירת דוחות של מוצרים פגומים.

  • טפסי בקשה להזמנת מלאי.

  • דוחות תצפית מנהלים.

  • דוחות אירועי לקוחות.

אפליקציית תקשורת פנים ארגונים תאפשר לכם לשלוח לעובדים עדכונים בזמן אמת ולבצע דיגיטציה ואוטומציה של משימות יום יומיות וענייני תפעול שונים, בידיעה שכל המידע מתויק ומסודר בתוך האפליקציה. מה שמקל באופן משמעותי על הליך החיפוש.

בנוסף, באמצעות דיווחים דיגיטליים והטמעה של דוחות שונים, תוכלו לשלוט טוב יותר בתפעול העסק ולוודא שהוא מתנהל באופן תקין ומאובטח. כך לדוגמא, דיווח תזרים מזומנים בסוף היום, מאפשר להנהלה לצפות בזמן אמת במצב המזומנים בקופה, לאחר שהעובד ביצע ספירת מזומנים. כמו כן, ניתן לייצר רמת אבטחה גבוהה יותר על ידי הוספת טפסי קריאה וחתימה לדוחות תזרים המזומנים, כך שהעובד יהיה חייב לחתום על הדוח ולהגיש אותו לפני שהוא מבצע יציאה.

באמצעות Connecteam תוכלו להגביר את הפרודוקטיביות בקרב העובדים ולייצר סטנדרטיזציה על פני השטח.

מחשבות לסיכום – החשיבות של תקשורת פנים ארגונית בעסקים קמעונאיים

לאור השינויים הרבים שחלו בעולם המסחר בעקבות מגפת הקורונה והמעבר של צרכנים רבים לזירת המסחר הדיגיטלי, לבעלי עסקים בתחום הקמעונאות אין ברירה אלא לאמץ טכנולוגיות ומגמות חדשניות, על מנת להבטיח את הצלחתם בעתיד. אפליקציית תקשורת פנים ארגונית מספקת לבעלי עסקים בתחום הקמעונאות טכנולוגיה דיגיטלית מרבית המאפשרת לבצע  אין ספור פעולות יומיומיות הנדרשות לצורך תפעול תקין של העסק, בין אם מדובר בהכשרה וקליטה יעילה של עובדים, הפצה מהירה של עדכונים, עמידה בכל תקנות הקורונה, או שיפור תהליכי תקשורת פנימיים.

אפליקציית התקשורת של Connecteam תאפשר לכם לשלוט ולפקח על הנעשה בעסק שלכם, גם כאשר אינכם נוכחים בו פיזית. כמו כן, באמצעות האפליקציה תוכלו ליצור קשר ישיר עם העובדים שנמצאים בכל סניף וסניף ולוודא שכולם מעניקים שירות אחיד.

זאת ההזדמנות שלכם ליצור שינוי משמעותי באופן התפעול של העסק שלכם ולייצר יותר ויותר מכירות.

שדרגו את חברת הקמעונאות שלכם עם האפליקציה של Connecteam

הקליקו ובדקו אם Connecteam עונה על הצרכים העסקיים שלכם.

נסו זאת בעצמכם!