תוכן עניינים
  1. עמידה בתקנות הקורונה
  2. תקשורת יעילה יותר בין הצוותים השונים
  3. דיגיטציה של כל המשימות והפעולות היום יומיות
  4. לספק לעובדים עדכונים שוטפים בכל עת
  5. הדרכות, הכשרות ושיפור המוטיבציה בקרב עובדים
  6. יצירת סידורי עבודה דיגיטליים באופן מפושט ויעיל
  7. לעורר יותר מעורבות בקרב העובדים
  8. מחשבות לסיכום- החשיבות של תקשורת פנים ארגונית יעילה בקרב עובדים בתעשיית האירוח
  9. מחשבות לסיכום- החשיבות של תקשורת פנים ארגונית יעילה בקרב עובדים בתעשיית האירוח

אם אתם עוסקים בתעשיית האירוח, סביר להניח שאתם נדרשים לעבוד קשה במיוחד על מנת לוודא שהתפעול היומיומי של העסק מתנהל בצורה יעילה. ואכן, מדובר באתגר מורכב במיוחד, בייחוד כאשר חלק מהעובדים נמצאים בתנועה לאורך רוב היום ורק לעיתים רחוקות נצפים מאחורי שולחן ומחשב. עם זאת, לא מדובר באתגר היחיד שניצב בפני תעשיית האירוח בשנים האחרונות. 

מעבר לניהול המשימות השוטפות כמו- תקשורת עם העובדים, תזמון משימות, עמידה ביעדים והדרכה של עובדים חדשים, התקופה האחרונה הציבה בפני מלונאים לא מעט אתגרים חדשים וביניהם:

  1. מחסור באנשי צוות
  2. התמודדות עם תקנות המשתנות בתדירות גבוהה בעקבות הקורונה.
  3. תקשורת לא אפקטיבית בין צוותי המלון השונים.
  4. קושי לייצר לוחות זמנים וסידורי עבודה עבור העובדים במחלקות השונות.
  5. מעורבות ומוטיבציה נמוכה. 
  6. תחרות עם אלטרנטיבות חדשות בתעשיית האירוח כמו- Airbnb ו- Homeaway
  7. הקפדה על מתן שירות מיטבי עבור הלקוחות.

אפליקציית תקשורת פנים ארגונית עבור העובדים, תאפשר להנהלת המלון לטפל בכל הנושאים הנ"ל באופן האפקטיבי ביותר ולהתגבר על המכשולים השונים. 

כאמור, בניגוד לתחומים אחרים בהם העובדים נדרשים לשבת רוב היום מאחורי שולחן ומחשב, עובדים בתעשיית האירוח נמצאים בתנועה רוב הזמן, כך שיש להתאים עבורם פי'צרים וכלים דיגיטליים ייחודים שיאפשרו להם להתנהל באופן האפקטיבי ביותר. שימוש באפליקציית תקשורת פנים ארגונית יעניק לכם מספר פתרונות דיגיטליים מרכזיים שיאפשרו לעובדי המלון להתנהל באופן יעיל, פשוט וחסכוני. פתרונות אלו כוללים:

  • שעון נוכחות מבוסס מיקום המופעל באמצעות GPS , כך שהעובדים יכולים לעדכן את שעות העבודה ישירות ממכשיר הנייד שלהם.
  • ניהול לוחות זמנים וסידורי עבודה באופן פשוט יותר.
  • יצירת טפסים דיגיטליים ואפשרויות דיווח אוטומטיות.
  • ניהול המשימות והתפעול היום יומי.
  • תהליך גיוס עובדים יעיל ומותאם.
  • מרכז ידע המאפשר לעובדים גישה למידע חשוב תוך כדי תנועה.
  • פיד חברתי דיגיטלי המאפשר שיתוף פעולה ומעורבות מצד העובדים.

שימוש בטכנולוגיות ובאמצעים דיגיטליים מתקדמים כמו- אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, עשויים לסייע לתעשיית המלונאות להתגבר על הקשיים השונים עמם היא מתמודדת בשנים האחרונות, זאת באמצעות מערכת ניהול עובדים יעילה ומתקדמת המאפשרת ניהול פנים ארגוני אפקטיבי ובקרה מלאה על פעילות העובדים, גם כאשר הם נמצאים בתנועה.

למקרה שעדיין לא השתכנעתם שהעסק שלכם זקוק לאפליקציה ספציפית לצורך ניהול עובדים, החלטנו להציג בפניכם 7 סיבות ויתרונות מרכזיים המסבירים מדוע אפליקציית תקשורת פנים ארגונית היא הכרחית עבור עסקים בתחום המלונאות והאירוח, לצורך התנהלות ארגונית יעילה ואפקטיבית יותר. כל היתרונות בהם נדון בהמשך מבוססים על תכונות ופיצ'רים הקיימים באפליקציית התקשורת של CONNECTEAM המשמשת לצורך ניהול עובדים. עם זאת, חשוב לציין כל אפליקציית תקשורת עשויה להכיל תכונות ומרכיבים שונים. לכן, לפני שאתם בוחרים באפליקציה כלשהי, חשוב לערוך סקר שוק ולבדוק איזו אפליקציה מספקת את הפתרונות הרלוונטיים והמתאימים ביותר עבור עסק האירוח שלכם.

עמידה בתקנות הקורונה

מגפת הקורונה פגעה משמעותית בתעשיית האירוח, בעיקר בתקופת הסגרים. עם זאת, לאור פתיחת המשק, בחודשים האחרונים ניתן להבחין בהתאוששות הדרגתית בענף המלונאות. מצד אחד מדובר בחדשות טובות ובהזדמנות לצמצם פערים ולייצר יותר עסקאות. עם זאת, על מנת לעמוד בכללי הבטיחות והרגולציה החדשים הנדרשים בעקבות הקורונה, תעשיית האירוח נאלצת להתמודד עם לא מעט קשיים ואתגרים על מנת לספק לאורחי המלון ולעובדים סביבה בטוחה ובריאה יותר. כך לדוגמא, בנוסף לניהול לוחות הזמנים ולמטלות היומיומיות, על ההנהלה לוודא שהעובדים אינם חולים לפני הגעתם לעבודה. 

אפליקציית תקשורת פנים ארגונית תאפשר לכם לבדוק זאת בקלות, מבלי לרדוף אחר העובדים ולוודא שהם הגישו את הצהרת הבריאות. באמצעות שימוש באפליקציה ניתן לשלוח הודעת דחיפה אוטומטית יומית לכל העובדים ולהזכיר להם למלא טופס הצהרת בריאות של COVID-19. וכך, בלחיצת כפתור פשוטה, העובדים יכולים למלא את הטופס במהירות ולהגיש אותו לפני תחילת המשמרת. תהליך זה מאפשר התנהלות יעילה ומהירה יותר, כך שעובדי ההנהלה יכולים להקדיש יותר זמן עבור ענייני ניהול דחופים יותר. 

מעבר לכך, Connecteam מציעה טפסי קריאה וחתימה. לאחר שהעובד מאשר כי הוא לא סובל משיעול, חום וקוצר נשימה וכי אינו שהה לאחרונה בקרבת אדם שאובחן עם קורונה, הוא יכול לחתום על הטופס ולשלוח אותו באופן דיגיטלי להנהלה. מייד לאחר שליחת הטופס, תישלח הודעת דחיפה אוטומטית לאישור המתאחסנת באופן מאובטח בענן. כך שללא ספק מדובר בתהליך מהיר ופשוט החוסך זמן והתעסקות רבה הן מצד העובדים והן מצד ההנהלה.

תקשורת יעילה יותר בין הצוותים השונים

כאשר מדובר בעסק המכיל מספר רב של מחלקות ונותני שירות כמו מלון, חשוב מאוד לייצר תקשורת אחידה ויעילה בין כל המחלקות, בין אם מדובר במחלקת הניקיון, הצוות הקולינרי או אנשי הבטחון. בעוד שאמצעי תקשורת סטנדרטיים כמו הודעות אס אם אס ואימיילים עלולים לסרבל את התקשורת בין העובדים, שימוש בכלים טכנולוגים ודיגיטליים כמו אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, מאפשרים תקשורת יעילה ומהירה יותר בזמן אמת עם העובדים במחלקות השונות, כמו גם שיתוף של מידע ארגוני באופן תקין ומאובטח. מה גם, שבניגוד לאפשרויות תקשורת אחרות, אפליקציה פנים ארגונית תאפשר לכם לוודא כי אותן הודעות אכן נצפו ונקראו על ידי העובדים. 

באמצעות שימוש באפליקציית תקשורת פנים ארגונית, מנהלים יכולים לייעל את התקשורת בין צוותי המלון במגוון דרכים:

  1. יצירת ספר טלפונים פנים ארגוני, המאפשר לכל איש צוות ליצור קשר עם עובדים שונים בלחיצת כפתור פשוטה, גם אם מדובר בעובדים ממחלקות אחרות. כמו כן, ניתן לבצע חיפוש מתקדם לפי פונקציות שונות כמו- שם המחלקה, תפקיד, סניף וכד'. פונקציה זו מקלה על העובדים וההנהלה ליצור קשר עם עובדים אחרים בארגון ישירות מתוך האפליקציה, כך שאין צורך לשמור טלפונים של עובדים בנייד. 
  2. צ'אט 1:1 המאפשר העברה של הודעות אישיות באופן ישיר דרך הנייד. אופציה זו יעילה במיוחד עבור עובדים שנמצאים בתנועה רוב היום ולא יושבים מול המחשב, כך שהם יכולים לקבל ושלוח הודעות בכל זמן ומכל מקום ישירות מהנייד.
  3. העברת הודעות קבוצתיות- באמצעות פונקציה זו ניתן לשלוח הודעות ממוקדות עבור צוותים או קבוצות ספציפיות בלבד, ובכך לצמצם במידה ניכרת את הזמן המושקע בשליחת וכתיבת הודעות נפרדות עבור כל עובד ועובד. 
  4.  הודעות דחיפה ותזכורות אוטומטיות- פונקציות אלו מאפשרות לעובד להתעדכן בנוגע לנעשה בארגון בכל זמן נתון. 
hospitality communication app

תקשורת יעילה ואפקטיבית בין הצוותים והעובדים השונים, עשויה להשפיע לטובה על התפקוד של העובדים בארגון ולעורר בהם מעורבות גדולה יותר. לכן, חשוב לעשות שימוש בכלים טכנולוגים מתקדמים כמו אפליקציית תקשורת פנים ארגונית המספקת מגוון פי'צרים וכלים המאפשרים תקשורת רציפה ויעילה בין העובדים. 

מעבר לזה, תקשורת טובה ורציפה בין הצוותים השונים עשויה לתרום באופן משמעותי לחוויית האורחים במלון. ברגע שהתקשורת בין העובדים במיטבה והעובדים פרודוקטיביים יותר ומעניקים שירות טוב ללקוח, בסופו של דבר גם הלקוחות נהנים יותר ומביעים שביעות רצון מלאה, המתבטאת פעמים רבות בפידבקים חיוביים ובהזמנות נוספות.

דיגיטציה של כל המשימות והפעולות היום יומיות

אפליקציה פנים ארגונית לניהול עובדים תאפשר לכם לבצע בפשטות דיגיטציה מלאה של כל המשימות והפעולות היומיומיות באופן פשוט ויעיל, לרבות דיווחים ועדכונים שוטפים. כך שיותר אין צורך להדפיס מסמכים ולחלק אותם לעובדים באופן ידני. 

זרימה אוטומטית של מידע עשויה לשפר את זמן התגובה של העובדים ומאפשרת לדרג הניהולי לפקח בזמן אמת על ביצוע המשימות השונות. שימוש בכלים טכנולוגיים אלו עשוי לחסוך זמן רב לדרג הניהולי ולייעל באופן משמעותי את התנהלות העובדים. אם כך, מדוע לא לנצל זאת?

אז איך ניתן לבצע דיגיטציה ואוטומציה של משימות ותהליכים יומיומיים באמצעות אפליקציית תקשורת פנים ארגונית? לפניכם מספר דרכים אפשריות:

  • ניתן לשלוח לעובדים רשימת משימות יומיומיות ולוחות זמנים תוך כדי תנועה.
  • ההנהלה  יכולה לצרף רשימות ביקורת והערות, סטטוסים וקבצים יומיים של רשימת המשימות.
  • פיקוח בזמן אמת על הספק העובדים וקצב התקדמות המשימות.
  • תזמון תזכורות אוטומטיות והתראות דחיפה במקרה שעובדים שוכחים להגיש את רשימת המשימות היומית. 
  • ניתן ליצור רשימות בדיקת חדרים עבור צוותי משק הבית.
  • יצירת רשימות בוקר יומיומיות לעובדי הלובי והקבלה.
  • ניתן לפתוח כרטיסים המרכזים דיווחים ותלונות של לקוחות ולאחר מכן לייצא את המידע, כך שיהיה ניתן למדוד את אופן הטיפול בדיווחים השונים.
  •  דיווח על סכנות ואירועים מיוחדים.
  • יצירת טפסי הזמנה אחידים של המלון עבור כל אנשי הצוות.
  • קריאה וחתימה על טפסים באופן דיגיטלי.
Online forms, reports & checklists app for hospitality business

כלים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים דיגיטציה ואוטומציה של פעולות ותהליכים יום יומיים שונים, מייעלים את אופן העבודה ומסייעים לנו לחסוך זמן רב, כך שניתן לייצר מסמכים שונים בקלות ובפשטות. מה גם שכלים אלו מאפשרים לנו להטמיע נתונים באופן חלק ומדויק ולצמצם ככל הניתן את כמות הטעויות במסמכים השונים, זאת בניגוד ליצירת מסמכים באופן ידני. 

בנוסף, עובדים יכולים לשלוח ולאשר בקלות את רשימת המשימות היומיומיות שלהם מבלי לבזבז על כך זמן רב. כמו כן, אם יש ברשותכם אפליקציה לניהול עובדים, כבר אין יותר צורך להחזיק במשרד קלסרים כבדים עמוסים בניירת. כך שאם אתם מעוניינים להציץ ברשימת המשימות היומית שלכם ולהתעדכן לגבי הפעולות השונות, ניתן לבצע זאת בפשטות דרך מכשיר הנייד, באמצעות לחיצת כפתור פשוטה.

בנוסף, אם העובדים חשים בלבול או מעוניינים לשאול שאלות מסוימות, יש באפשרותם לפנות למנהל הצוות באמצעות צ'אט פנימי בתוך האפליקציה ולברר את העניין באופן ישיר. 

לספק לעובדים עדכונים שוטפים בכל עת

בתור מנהלים, חשוב שתספקו לעובדי המלון עדכונים שוטפים ומידע רלוונטי , במטרה להעניק לאורחי המלון את השירות הטוב ביותר. לעתים מדובר במידע גורף הרלוונטי עבור כל העובדים, אך פעמים רבות מדובר בעדכונים ספציפיים עבור צוותים מסוימים. כמו כן, לעתים עומדים על הפרק עדכונים חשובים במיוחד כמו מדיניות חדשה הנהוגה במלון, כך שחשוב שכל הצוותים יהיו מעודכנים בזמן אמת ויעניקו ללקוחות שירות אחיד ועקבי. 

במידה שאתם נוהגים לספק לעובדים שלכם עדכונים ומידע חדש באמצעות הפצת כמויות אדירות של ניירת, רצוי שתעברו לשלב הבא ותעשו שימוש בכלים טכנולוגיים שונים שיסייעו לכם לבצע זאת באופן יעיל ונגיש יותר מבלי לבזבז כמויות אדירות של נייר. מה גם, שפעמים רבות אותם מסמכים כלל לא מגיעים ליעדם. 

אז אם אתם תוהים אילו סוגי מידע ניתן לספק לצוותי המלון השונים באמצעות אפליקציית תקשורת פנים ארגונית? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.  

אפליקציית תקשורת פנים ארגונית מאפשרת לעובדים גישה מהירה למספר סוגי מידע חשובים וביניהם:

  • ספר טלפונים פנימי של עובדי המלון 
  • מדיניות החברה
  • פרוטוקולי בריאות ובטיחות (תרגיל בטיחות אש, כוננות רופאים וכו')
  • פעילויות ומידע של אורחים
  • תפריט המסעדה 
  • מדריך ניקיון ואחזקה
  • מידע על אתרים / מסעדות / מוזיאוניים מקומיים לתיירים ולאורחים.

אפליקציית תקשורת פנים ארגונית תאפשר לכם לאחסן את כל סוגי המידע הנ"ל בצורה מאובטחת בתוך האפליקציה ולהנגיש אותם באופן יעיל ופשוט עבור העובדים. כמו כן, על מנת לעורר יותר מעורבות מצד העובדים, תוכלו לשלב באפליקציה סרטונים, תמונות, קישורים ואמצעי מדיה נוספים העשויים לעורר יותר עניין ותגובתיות. כמו כן, מידע זה נגיש עבור כל העובדים באופן מלא ובזמן אמת. מעבר לכך, מדובר בפונקציה חשובה שעשויה לחזק את התקשורת בין העובדים השונים ולסייע להם להעניק את השירות והמידע הרלוונטי ביותר עבור לקוחות המלון. 

הדרכות, הכשרות ושיפור המוטיבציה בקרב עובדים

תעשיית האירוח סובלת ממחסור מתמשך בעובדים. מה שמוביל מלונות ומקומות אירוח רבים להעסיק צוותים חדשים ומיומנים שכבר מועסקים כיום במקומות אחרים. לכן, לאור המצב הנוכחי, חשוב להשקיע כמה שיותר בהדרכות והקניית מיומנויות עבור העובדים השונים, על מנת להמשיך ולספק ללקוחות את השירות הטוב והמקצועי ביותר ובמקביל לעורר יותר מוטיבציה מצד העובדים. 

על מנת לכוון את העובדים להצלחה, רצוי לתפור עבורם תכנית ייעוץ והדרכה מותאמת אישית. בנוסף, חשוב לאפשר להם להתפתח בתחום ההכשרה שלהם ולרכוש מיומנויות נוספות שיאפשרו להם להתפתח ולצמוח בהדרגה במקום העבודה. כמו כן,  מדובר בתהליך חשוב שעשוי להשפיע בסופו של דבר על רמת השירות וחוויית הלקוח. שכן ,ככל שהעובד מסופק ומיומן יותר, כך הוא מעניק שירות טוב ומקצועי יותר לאורחי המלון. 

בנוסף, עובדים מיומנים ומקצועיים יכולים לסייע בתהליך ההכשרה ולהדריך בעצמם עובדים חדשים. תהליך החונכות עשוי להגביר את מעורבות העובדים, לחדד את התקשורת בין צוותי המלון ולעודד יותר מוטיבציה בקרב עובדי הצוותים השונים.

ואכן, מחקרים שונים מראים כי הדרכות שיטתיות ועקביות עשויות לשפר באופן ניכר את תפקוד העובדים ולסייע להם להיות פרודוקטיביים יותר. באמצעות שימוש באפליקציית תקשורת פנים ארגונית ,תוכלו להאיץ את תהליך ההכשרה של העובדים ולאפשר להם גישה 24/7 לכל חומרי ההדרכה ישירות ממכשיר הנייד שלהם.  

לפניכם רשימה של חומרי ההכשרה וההשתלמות שתוכלו להעניק לעובדים שלכם באמצעות אפליקציית תקשורת פנים ארגונית:

  • מכתב רשמי המברך את העובד החדש על הצטרפותו לחברה.
  • רשימת משימות עבור עובדים חדשים.
  • הכשרת בריאות ובטיחות.
  • מסמך חתום על קבלת מדים, תג וציוד נוסף. 
  • חידונים ומבדקים שניתן לבצע ישירות ממכשיר הנייד, כולל עדכוני סטטוס ומתן הערכה בסיום.
  • חומרי הדרכה מהנים ומרתקים המלווים בסרטונים וטקסטים.
  • קישורים למסמכים חיצוניים ולמאמרים מעניינים לצורך מידע נוסף, המיועדים לכלל העובדים.

מערך הדרכה מפורט ונגיש, עשוי להפחית באופן דרמטי את שיעורי העזיבה והכשלון בקרב עובדים בתעשיית האירוח, כמו גם לעודד מעורבות גדולה יותר מצד העובדים. ומאחר שמדובר בתעשייה המתמודדת עם מחסור תמידי בעובדים הצפוי להמשיך ולגדול, יש להשקיע ככל שניתן בפיתוח מערכי הדרכות והכשרה מתקדמים, על מנת להכשיר כמה שיותר עובדים חדשים ולהמשיך לשמר ולטפח אנשי צוות קיימים.  

יצירת סידורי עבודה דיגיטליים באופן מפושט ויעיל

אם אתם עדיין משתמשים בגיליונות אלקטרוניים כדי ליצור סידורי עבודה עבור צוותי המלון, או גרוע מכך-  בעט ובנייר, הגיע זמן לעבור לשלב הבא ולהיעזר בכלים טכנולוגיים נגישים ואינטואיטיביים יותר שיאפשרו לכם לחסוך זמן רב ולפשט את התהליך באופן ניכר. שימוש באמצעים מיושנים כמו כתיבה ידנית או טבלאות אקסל ווורד, מייצר ניירת רבה ועבודה סיזיפית גם לצוותי ההנהלה וגם לעובדים. שכן, סידורי עבודה נוטים להשתנות ולהתעדכן לא פעם, תהליך הגוזל לא מעט זמן והתעסקות. מנגד, אפליקציית תקשורת פנים ארגונית עשויה להקל עליכם באופן משמעותי ולאפשר לכם לבצע עדכונים ושינויים בלוח המשמרות בכל רגע נתון.

בעזרת אפליקציית תקשורת פנים ארגונית תוכלו ליצור סידורי עבודה ביעילות רבה באמצעות הדרכים הבאות: 

  • הקצאת משמרות צוות בהתאם לסוג התפקיד, הזמינות או המיומנות.
  • מבחר רחב של אפשרויות עיצוב ותכנון כמו- גרירה ושחרור של אלמנטים, הקצאת משמרות בכמות גדולה, קביעת משמרות חוזרות, יצירת תבניות הניתנות להתאמה אישית. מעבר לכך, ניתן לאפשר לעובדים לסמן בעצמם משמרות פתוחות הניתנות לאיוש. 
  • ניתן לפתור בקלות בעיות תזמון בעזרת התראה על שעות נוספות, התראות הגבלה או התראות על התנגשות בין משמרות.
  • צרו הודעות דחיפה אוטומטיות, כך שהעובדים יוכלו לקבל או לדחות באופן מידי משמרות, ישירות מהנייד שלהם.
  • ניתן לכלול בסידור העבודה משימות שונות, פתקים ואפילו קבצים חיצוניים וליצור עבור העובדים לוח משימות מסודר.  
  • ניתן לפקח בזמן אמת ובאופן מלא על סידורי העבודה של הצוותים השונים.

לעורר יותר מעורבות בקרב העובדים

עובד טוב לא נמדד רק על סמך כישוריו, אלא גם בזכות הגישה שהוא מפגין. לכן, חשוב מאוד שהעובדים יגלו מוטיבציה ומעורבות וירגישו חיבור רגשי למקום העבודה, בין אם מדובר בתעשיית האירוח, בתעשיית המזון או בכל מקום עבודה אחר. 

ואכן, בדיקות שנערכו לאורך השנים מראות כי מעורבות גדולה יותר בקרב העובדים, כמו גם חיבור רגשי עם סביבת העבודה, משפיעים באופן חיובי על מצבו הנפשי והבריאותי של העובד ומשפרים באופן ניכר את תפקודו המקצועי. 

כיום קיימות דרכים דיגיטליות מתקדמות באמצעותן מלונאים יכולים להגדיל את מעורבות העובדים ולגרום להם להרגיש שייכות גדולה יותר למקום העבודה. וכן, במידה שלא הדגשנו זאת מספיק לאורך המאמר, גם זה ניתן לביצוע באמצעות שימוש במגוון הפי'צרים הקיימים באפליקציות המיועדות לתקשורת פנים ארגונית.

לפניכם מספר דרכים המסייעות ביצירת מעורבות ושייכות מצד עובדי המלון, באמצעות שימוש באפליקציה של Connecteam:

  • אפשרות לחבר בין עובדים ממחלקות שונות באמצעות יצירת פיד דיגיטלי
  • שתפו  הודעות, עדכונים וניוזלטרים בקרב עובדי המלון דרך הפיד החברתי ואפשרו לעובדים לעשות לייק ולהגיב לפרסומים השונים על מנת להגביר את המעורבות החברתית בקרב העובדים.
  • ניתן לייצר בקלות סקרים דיגיטליים עבור עובדי החברה ולאפשר לעובדים לשלוח הצעות או בקשות שונות באמצעות שימוש בתיבת ההצעות.
  • הקפידו לציין בפומבי עובדים מצטיינים ואפשרו לשאר העובדים להגיב ולברך אותם דרך הפיד החברתי. הכרה פומבית בהישגי העובדים מהווה מפתח לפיתוח מעורבות והעלאת המוטיבציה בקרב העובדים. 
  • שתפו בפיד החברתי ימי הולדת של עובדים, ימי נישואין, הישגים ארגוניים וציוני דרך חשובים בתולדות העסק ואפשרו לחברי הצוות השונים להגיב בפומבי על מנת לשפר את תחושת השייכות בקרב העובדים. 
  • תכננו ימי צוות או ימי כיף עבור כל עובדי החברה, במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין חברי הצוות ולבסס חברויות בין עובדי החברה. 
mobile app for employee engagement

על פי מחקר של Gallup, עובדים המגלים מעורבות גדולה יותר במקום העבודה, מפגינים יותר נוכחות ובכך מסייעים בהעלאת הפריון השנתי. מעורבות גדולה מצד העובדים עשויה להפחית את כמות ההיעדרויות של העובדים ב-41% ולייצר גידול של 17% בפריון העבודה. מעבר לכך, עובדים מעורבים נוטים להישאר במקום העבודה לאורך זמן ובכך מביאים לעלייה ברווחיות של העסק. שכן, תחלופה גדולה במיוחד של עובדים עלולה לפגוע באופן משמעותי במחזור השנתי של החברה.

לכן , כשמדובר בתעשיית האירוח המתאפיינת בתחלופת עובדים גבוהה במיוחד, חשוב מאוד לעודד כמה שיותר מוטיבציה ומעורבות מצד העובדים בעת מילוי תפקידם, במיוחד בזמן הקרוב.

מחשבות לסיכום- החשיבות של תקשורת פנים ארגונית יעילה בקרב עובדים בתעשיית האירוח

תקשורת יעילה בין צוותי המלון עשויה לשפר באופן ניכר את תפקוד העובדים ולעודד אותם להפגין יותר מעורבות בפעילות הארגון. 

בהתחשב באתגרים השונים הניצבים בפני תעשיית האירוח, בין אם מדובר במחסור באנשי צוות, עמידה בתקנות הקורונה, מעורבות נמוכה מצד עובדים או מורל נמוך, כבר אין טעם שתקשו על עצמכם עוד יותר ותתעקשו לבצע את כל משימות הניהול באופן ידני. שכן, כיום, בניגוד לעבר, ניתן להיעזר במגוון רחב של כלים דיגיטליים שיסייעו לכם לנהל את כל המשימות והפעולות היומיומיות באופן יעיל ופשוט. 

כאמור, התכונות והכלים השונים שצוינו לאורך המאמר מתבססים על תכונות ספציפיות הקיימות באפליקציית התקשורת הפנים ארגונית של Connecteam. עם זאת, חשוב להביא בחשבון שכל עסק מצריך תכונות וכלים שונים, כך שחשוב לבחור באפליקציית תקשורת ייעודית המכילה את התכונות והכלים הרלוונטיים לעסק שלכם.  

אפליקציות לתקשורת פנים ארגונית תוכננו ונוצרו במיוחד על מנת לסייע לצוותי ההנהלה במלון להתמודד עם הפעולות היום יומיות השונות הכרוכות בניהול הצוותים השונים, כמו גם לייעל ולחזק את התקשורת בין ההנהלה לעובדים. אפליקציות אלו מכילות שלל תכונות ופיצ'רים שונים כמו- טופס הצהרת בריאות דיגיטלי של COVID-19 אותו העובדים מתבקשים למלא באופן דיגיטלי ישירות מהנייד לפני הגעתם לעבודה. טופס זה, כמו טפסים דיגיטליים נוספים, נשלח באמצעות האפליקציה וניתן לייצוא למטרות דיווח ומדידה. 

בנוסף, ניתן לייעל באופן משמעותי את התקשורת בין הצוותים והמחלקות השונות על ידי שליחת הודעות ממוקדות לעובדים ספציפיים או באמצעות שיחות קבוצתיות. מעבר לכך, אפליקציית תקשורת פנים ארגונית תאפשר לכם לפשט את בהליך בניית סידורי העבודה באמצעות שימוש בתבניות הניתנות להתאמה אישית, אלמנטים הניתנים לגרירה ושחרור ועוד. בנוסף, שימוש בהתראות ובהודעות אוטומטיות, עשוי להקל עליכם בעת בניית המשמרות ולמנוע מצבים של התנגשות בין משמרות, כפילויות ותקלות נוספות. 

אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, מאפשרת לכם לבצע דיגיטציה של כל המשימות והפעולות היומיומיות, כך שהעובדים כבר לא צריכים להסתובב יותר עם קלסרים עמוסי ניירת על מנת לבצע את עבודתם. במקום זאת, יש להם נגישות מלאה לכל המשימות והפעולות היומיומיות ממכשיר הנייד שלהם, גם אם הם נמצאים בתנועה. בנוסף, אפליקציה זו מאפשרת לעובדים להתעדכן בכל החדשות והשינויים בארגון בכל רגע נתון, זאת באמצעות מאגר רחב של מסמכים כמו- מדריך עובדים, מדיניות החברה, פרוטוקולי בריאות ובטיחות, פעילויות עבור אורחי המלון, או כל מידע אחר שעשוי לסייע לעובדים להישאר מעודכנים בכל זמן ומכל מקום. 

מעבר לכך, ניתן לשפר את מיומנויות העובדים באמצעות חומרי הדרכה שונים המאוחסנים באפליקציה באופן דיגיטלי. כלים אלו מאפשרים לעובדים להשלים את חומרי ההדרכה השונים בזמן ובקצב שלהם, ישירות מהנייד. בנוסף, ניתן לעורר מעורבות גדולה יותר מצד העובדים באמצעות יצירת סקרים שונים, חידונים ותיבת הצעות, המאפשרת לעובדים לשאול שאלות ולהציע הצעות שונות לצורך ייעול. 

ניהול עובדים בעסקי האירוח מצריך לא מעט סדר וארגון. בייחוד כיום, בעידן הקורונה, כאשר תעשיית האירוח ניצבת בפני לא מעט קשיים ואתגרים. שימוש באפליקציית תקשורת פנים ארגונית מתקדמת עשוי לחסוך לכם זמן ולהקל עליכם בהתמודדות עם המשימות והפעילויות השונות באופן הרבה יותר ממוקד ויעיל. ועל הדרך לשפר באופן משמעותי את התקשורת בין ההנהלה לצוותים השונים, כמו גם לבסס קשר חזק יותר בין עובדי המלון. 

על פי מחקר של Gallup, עובדים המגלים מעורבות גדולה יותר במקום העבודה, מפגינים יותר נוכחות ובכך מסייעים בהעלאת הפריון השנתי. מעורבות גדולה מצד העובדים עשויה להפחית את כמות ההיעדרויות של העובדים ב-41% ולייצר גידול של 17% בפריון העבודה. מעבר לכך, עובדים מעורבים נוטים להישאר במקום העבודה לאורך זמן ובכך מביאים לעלייה ברווחיות של העסק. שכן, תחלופה גדולה במיוחד של עובדים עלולה לפגוע באופן משמעותי במחזור השנתי של החברה.

לכן , כשמדובר בתעשיית האירוח המתאפיינת בתחלופת עובדים גבוהה במיוחד, חשוב מאוד לעודד כמה שיותר מוטיבציה ומעורבות מצד העובדים בעת מילוי תפקידם, במיוחד בזמן הקרוב.

מחשבות לסיכום- החשיבות של תקשורת פנים ארגונית יעילה בקרב עובדים בתעשיית האירוח

תקשורת יעילה בין צוותי המלון עשויה לשפר באופן ניכר את תפקוד העובדים ולעודד אותם להפגין יותר מעורבות בפעילות הארגון. 

בהתחשב באתגרים השונים הניצבים בפני תעשיית האירוח, בין אם מדובר במחסור באנשי צוות, עמידה בתקנות הקורונה, מעורבות נמוכה מצד עובדים או מורל נמוך, כבר אין טעם שתקשו על עצמכם עוד יותר ותתעקשו לבצע את כל משימות הניהול באופן ידני. שכן, כיום, בניגוד לעבר, ניתן להיעזר במגוון רחב של כלים דיגיטליים שיסייעו לכם לנהל את כל המשימות והפעולות היומיומיות באופן יעיל ופשוט. 

כאמור, התכונות והכלים השונים שצוינו לאורך המאמר מתבססים על תכונות ספציפיות הקיימות באפליקציית התקשורת הפנים ארגונית של Connecteam. עם זאת, חשוב להביא בחשבון שכל עסק מצריך תכונות וכלים שונים, כך שחשוב לבחור באפליקציית תקשורת ייעודית המכילה את התכונות והכלים הרלוונטיים לעסק שלכם.  

אפליקציות לתקשורת פנים ארגונית תוכננו ונוצרו במיוחד על מנת לסייע לצוותי ההנהלה במלון להתמודד עם הפעולות היום יומיות השונות הכרוכות בניהול הצוותים השונים, כמו גם לייעל ולחזק את התקשורת בין ההנהלה לעובדים. אפליקציות אלו מכילות שלל תכונות ופיצ'רים שונים כמו- טופס הצהרת בריאות דיגיטלי של COVID-19 אותו העובדים מתבקשים למלא באופן דיגיטלי ישירות מהנייד לפני הגעתם לעבודה. טופס זה, כמו טפסים דיגיטליים נוספים, נשלח באמצעות האפליקציה וניתן לייצוא למטרות דיווח ומדידה. 

בנוסף, ניתן לייעל באופן משמעותי את התקשורת בין הצוותים והמחלקות השונות על ידי שליחת הודעות ממוקדות לעובדים ספציפיים או באמצעות שיחות קבוצתיות. מעבר לכך, אפליקציית תקשורת פנים ארגונית תאפשר לכם לפשט את בהליך בניית סידורי העבודה באמצעות שימוש בתבניות הניתנות להתאמה אישית, אלמנטים הניתנים לגרירה ושחרור ועוד. בנוסף, שימוש בהתראות ובהודעות אוטומטיות, עשוי להקל עליכם בעת בניית המשמרות ולמנוע מצבים של התנגשות בין משמרות, כפילויות ותקלות נוספות. 

אפליקציית תקשורת פנים ארגונית, מאפשרת לכם לבצע דיגיטציה של כל המשימות והפעולות היומיומיות, כך שהעובדים כבר לא צריכים להסתובב יותר עם קלסרים עמוסי ניירת על מנת לבצע את עבודתם. במקום זאת, יש להם נגישות מלאה לכל המשימות והפעולות היומיומיות ממכשיר הנייד שלהם, גם אם הם נמצאים בתנועה. בנוסף, אפליקציה זו מאפשרת לעובדים להתעדכן בכל החדשות והשינויים בארגון בכל רגע נתון, זאת באמצעות מאגר רחב של מסמכים כמו- מדריך עובדים, מדיניות החברה, פרוטוקולי בריאות ובטיחות, פעילויות עבור אורחי המלון, או כל מידע אחר שעשוי לסייע לעובדים להישאר מעודכנים בכל זמן ומכל מקום. 

מעבר לכך, ניתן לשפר את מיומנויות העובדים באמצעות חומרי הדרכה שונים המאוחסנים באפליקציה באופן דיגיטלי. כלים אלו מאפשרים לעובדים להשלים את חומרי ההדרכה השונים בזמן ובקצב שלהם, ישירות מהנייד. בנוסף, ניתן לעורר מעורבות גדולה יותר מצד העובדים באמצעות יצירת סקרים שונים, חידונים ותיבת הצעות, המאפשרת לעובדים לשאול שאלות ולהציע הצעות שונות לצורך ייעול. 

ניהול עובדים בעסקי האירוח מצריך לא מעט סדר וארגון. בייחוד כיום, בעידן הקורונה, כאשר תעשיית האירוח ניצבת בפני לא מעט קשיים ואתגרים. שימוש באפליקציית תקשורת פנים ארגונית מתקדמת עשוי לחסוך לכם זמן ולהקל עליכם בהתמודדות עם המשימות והפעילויות השונות באופן הרבה יותר ממוקד ויעיל. ועל הדרך לשפר באופן משמעותי את התקשורת בין ההנהלה לצוותים השונים, כמו גם לבסס קשר חזק יותר בין עובדי המלון. 

הצטרפו לאלפי ארגונים שמשתמשים ב-Connecteam לתקשורת פנים ארגונית