9 רעיונות לתקשורת פנים ארגונית בוידאו – עשו זאת בעצמכם!

כולנו יודעים איזה כוח מדהים יש לסרטונים. כיצד הם מצליחים לספר סיפור ולהעביר מסר בצורה ברורה ומהירה. עובדי הארגון, בחייהם הפרטיים וכמו רוב האנשים, אוהבים לצרוך תוכן בפורמט הזה. מהניסיון שלנו, ברוב המקרים סרטון קצר ״לוקח בהליכה״ כל פורמט אחר של תוכן, בטח בעידן הנוכחי.

תשאלו את עצמכם – איך הייתם מעדיפים לקבל עדכון על מוצר חדש שהחברה השיקה, ברכת חג שמח מהמנכ״ל או עדכון מכנס בינלאומי שקורה ממש עכשיו? הייתם מעדיפים סרטון קצר או אימייל עם כמה תמונות? מה לדעתכם יותר מהנה, יותר מחבר ויותר אינפורמטיבי? הבנתם לאן אנחנו חותרים – התשובה ברורה והנתונים מדברים בעד עצמם. למעשה, מספיקה הצצה מהירה ב-Feed של הפייסבוק או האינסטגרם שלכם כדי לראות שסרטונים נמצאים היום בכל מקום.

בעבר, הפקת סרטונים היתה יקרה והצריכה הרבה זמן והכנות. אבל האמת היא, שכיום אפשר לחסוך אלפי שקלים על ידי הפקת סרטונים פשוטים וקצרים בעזרת הטלפון הסלולרי ולהפיץ אותם באפליקציה הפנים ארגונית לעובדים הרלוונטים.

אז מה, פשוט לקחת את הטלפון ולהתחיל לצלם? התשובה היא כן! וכמה שיותר. בכתבה זו אנו משתפים 9 רעיונות לסרטונים הכי מוצלחים שלקוחותינו יצרו, אלו שקיבלו את התגובות הכי טובות, הצליחו להעביר תוכן בצורה ברורה ומהירה, והיו ויראליים במיוחד בקרב אוכלוסיית העובדים. אנו מקווים שדוגמאות אלו יתנו לכם השראה ויפתחו לכם את הראש לרעיונות נוספים שאתם יכולים להתחיל להשתמש בהם גם בחברה שלכם באופן מיידי. אז בואו נתחיל!

1. הסברים ויזואליים:

הדרכה על ניקוי חדרים, לבוש תקני של המדים והסבר על פתיחת בקבוק יין. כל אלו הן דוגמאות להדרכות פשוטות שהמרכיב המשמעותי בהן הוא ויזואלי. אין צורך להעביר הסבר שכזה בעזרת חוברות הדרכה, נהלים או לומדה. סרטון קצר יהיה מובן יותר, יכיל יותר מידע, וההכנה שלו תיקח דקות ספורות.

 

2. ברכות ואיחולים מהמנהלים:

מנהל בכיר בחברת ריטייל התחיל בכל יום שישי לצלם את עצמו מברך את עובדי המשמרת בברכת שבת שלום. כך, בצורה אישית הצליח המנהל להתחבר לעובדים ולהראות להם שהוא חושב עליהם. סרטונים אלו קיבלו תגובות רבות ומפרגנות פעם אחר פעם. גם ברכות לחג מהמנכ״ל של החברה ניתן להנגיש בסרטון ולא בעוד ברכה שנשלחת באימייל, אשר מרגישה מיושנת ולא אישית בשום צורה.

3. סרטונים קצרים מכנס העוסק בפעילות החברה:

סביר להניח שגם החברה שלכם מקימה דוכן בכנס כזה או אחר אחת לתקופה. אם זה המצב, אתם בוודאות משקיעים זמן ומשאבים רבים באותם כנסים ובנראות של הדוכן שלכם. פרט לצוות שנשלח לכנס אף אחד לא חשוף לעבודה הרבה שמושקעת לפני, תוך כדי ולאחר הכנס. לקוח שלנו מעולם המפעלים יצר סרטון קצר אשר מציג את הדוכן ואת ההתלהבות סביבו באחד הכנסים. כך, אותו מנהל הצליח לחבר את עובדי המפעל להתלהבות ולניחוח הבין-לאומי של אותו כנס מפואר, דבר אשר עובדי הארגון כמעט ולא חווים ברצפת הייצור.

4. סרטונים מההפקה של הפרסומות:

אם זאת לא הפעם הראשונה שאתם מבקרים בבלוג שלנו, אז אתם בטח יודעים מה אנחנו חושבים על פרסומות של הארגון וכיצד לשווק אותן לעובדים. לעיתים, ה-״מאחורי הקלעים״ של הפרסומת מעניין לפחות כמו הפרסומת עצמה, אם לא יותר. תנו לעובדים שלכם הרגשה שהם גם חלק מהעשייה, שתפו אותם בהכנות של הצילומים ובאבק הכוכבים של הפרסומת המושקעת. זכרו כי דבר כזה לא דורש כל משאבים מהארגון, אך מצד שני מייצר אימפקט חזק במיוחד כלפי העובדים.

5. בנייה וחידוש:

עוברים למשרדים חדשים? בונים מתחם חדש במשרד? סתם עושים שיפוץ? שתפו את העובדים בסדרת סרטונים המציגה את ההתקדמות בבנייה, ותתחילו לייצר את הבאזז וההתרגשות לקראת המעבר או השינוי הקרב. גם כאן מדובר בפעולה שהיא פשוטה ולא דורשת משאבים ארגוניים, אך מצד שני תורמת לבניית והתוויית הדרך למחוברות ארגונית.

6. סיכום רבעוני? לא רק למנהלים:

מנכ״ל של אחד מלקוחותינו שולח בסוף כל רבעון סרטון קצר של מספר דקות לכלל העובדים בחברה. בסרטון הזה הוא מסכם בקצרה את מה שעד אז היה נגלה רק למנהלים בארגון: עמידה ביעדים, מוצרים חדשים שהושקו, הצלחות, אתגרים ועוד. אותם סרטונים קצרים זוכים לפחות ל-95% צפייה מצד עובדי הארגון, נתון מדהים בפני עצמו! למרות שאם לרגע אנחנו חושבים על זה לעומק, זה לא באמת מפתיע שהעובדים רוצים לדעת מה קורה במקום העבודה שלהם, נכון?

7. השקת מוצרים ושירותים חדשים:

אם אתם מגיעים מעולם הקמעונאות, השקה של מוצר חדש זה משהו שבשגרה. גם כאן חברות יודעות להשקיע סכומי עתק בפרסומות ושלטי חוצות, אך הרבה פחות בעובדים עצמם, אשר לרוב מקבלים איזו מצגת פאוור פוינט משעממת ומלאה במלל שאחרי זה מודפסת ונשמרת במגירה בחנות. בקיצור – זה לא עובד חברים, תתקדמו! למה לא לצלם את אחד מהעובדים בסניף בו הוא עובד מציג את המוצר החדש, מדגים כיצד להשתמש בו ואפילו נותן כמה טיפים בנושא. כמובן שזה לא חייב להיות רק בעולם הקימעונאות. גם חברה שנותנת שירות יכולה להציג שירות חדש בצורה מעניינת ויזואלית ולהעביר את המסר בצורה חדשנית ומהנה יותר.

8.חיזוק אנשי המכירות:

אם בטיפים ומוצרים עסקינן, מה עם טיפים מצולמים בוידאו באופן שוטף? הרי תמיד יש את אותו איש מכירות שהוא הכוכב או המצטיין החודשי. אותו אחד שמצליח למכור מוצר שכל שאר אנשי המכירות מתקשים איתו. את אותו כוכב קל מאוד למצוא, ולבקש ממנו שישלח לכם סרטון קצר שבו הוא מסביר מה הוא עושה אחרת, איך הוא מנסח את עצמו וכיצד הוא מתמודד עם התנגדויות. חשוב להבין שכאשר עובד מן המניין עושה זאת, יש לזה אימפקט אדיר. העובדים מזדהים הרבה יותר טוב עם מישהו שמקביל אליהם בתפקיד, מישהו שהם אפילו מכירים, ואומרים לעצמם ״היי, אני יכול להיות ממש כמוהו!״. עוד יתרון גדול הוא ביצירת ציפייה אצל העובד להופיע בסרטון כזה בעצמו ולהוכיח עצמו ברמת הביצועים.

9. כבוד לעובדים הפורשים או אלו שסיימו את תפקידם:

אחד מלקוחותינו יצר סרטון של 3 דקות בו הציג עובד חברה ותיק שפרש לאחר 32 שנות עבודה בחברה. העובד סיפר את סיפור חייו בחברה, מהתפקידים שעבר במרוצת השנים ועד מספר אירועים שזכורים לו במיוחד. אנחנו חושבים שזו הייתה אחת המחוות היפות ביותר שראינו, ומיותר לציין שהסרטון הזה זכה לכמות התגובות והלייקים הגדולה ביותר בקרב העובדים, אשר נשקה ל-98% בחברה של אלפי אנשים.

שוב, גם כאן לא צריך תפאורה, מאפרת וצלם מקצועי. כל שצריך זה רצון והבנה של מחוברות ארגונית אמיתית ומשפיעה.

 

סיכום:

אנחנו נמצאים היום בלב מהפכת המובייל. צילום וידאו באיכות הגבוהה ביותר זה משהו שלא שמור עוד לציוד שעולה עשרות אלפי שקלים ודורש ידע ותחזוקה. כיום, כל אחד יכול לשתף חוויות, דעות ומחשבות באמצעות סרטוני וידאו ולהגיע לרמות חשיפה חסרות תקדים. חשוב להבין שזוהי לא דעתנו האישית. זוהי עובדה קיימת. את יוטיוב מכירים? ברור שכן. פלטפורמה שכולה מיועדת לסרטוני וידאו. סטורי באינסטגרם? סרטון של הילדים בקבוצה המשפחתית בוואטספ? הפיד שלכם בפייסבוק?

בקיצור, אנחנו לא צריכים לשכנע אתכם כי אתם כבר מבינים בעצמכם שרתימת המכשיר הנייד גם לצרכים ארגוניים הינו תהליך בלתי נמנע. הוא יכול לקרות היום, מחר או בעוד שנה, אבל הוא יקרה. החוכמה היא לקחת חלק בשינוי ולא לחכות שהוא יכפה עליכם כשאתם לא מוכנים לכך.

אפליקציה פנים ארגונית היא דרך מודרנית ו-ייעודית לתקשורת פנים ארגונית בטלפון החכם.

Connecteam מאפשרת לכל ארגון לייצר בקלות אפליקציה פנים ארגונית לצרכי תקשורת, תפעול, הדרכה, העברת מידע מכל סוג ועוד, כאשר היתרונות המרכזיים שלנו הם הניסיון המוכח בתחום, היקף הלקוחות אשר מונה אלפי חברות בישראל וברחבי העולם, קלות השימוש במערכת, ומערך התמיכה והליווי שאנו מעניקים לכל לקוח.

מעניין אתכם? צרו איתנו קשר כדי שנבין יחד האם גם הארגון שלכם מוכן להתקדם לאפליקציה פנים ארגונית.

 

מנהלי משאבי אנוש בשנת 2019 - אתם צריכים להתחיל לחשוב כמו אנשי שיווק בכל מה שקשור לתקשורת עם העובדים
סיפור הצלחה: כאשר חברת Sodexo Magic עברה לתקשורת ארגונית דיגיטלית
By continuing to use the website, you consent to the use of cookies. read more