בתחילת חודש ינואר 2021, אפליקציית הצ׳ט הפופולארית מבית פייסבוק הודיעה ללמעלה מ-2 מיליארד משתמשים שלה ברחבי העולם כי היא משנה את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות שלה ב-8 לפברואר 2021. לכאורה לא מדובר בביג דיל, הרי זו לא פעם ראשונה שחברה או שירות מסוים מעדכן את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות שלו, נכון? אז לא בדיוק.

בהודעה הזו של וואטסאפ היו שני דברים שכדאי להתייחס אליהם:

  1. וואטסאפ תחייב אתכם לשתף את המידע הפרטי שלכם עם כל האפליקציות במשפחת פייסבוק, בין אם אתם משתמשים בהן ובין אם לא
  2. אם לא תסכימו למדיניות החדשה, אתם נדרשים להפסיק להשתמש בשירות

כלומר, אם בתחילה וואטסאפ הייתה באמת כלי לתקשורת נוחה בין אנשים, ללא פרסומים וללא שיתוף מידע לצדדים שלישיים, היום זה כבר לא המצב. אבל חשוב לציין שזה לא הדבר הכי מדאיג כאן לדעתנו. מה שמדאיג כאן זה שוואטסאפ למעשה מבטלת את חופש הבחירה שלנו כמשתמשים – או שתסכימו או שתפסיקו להשתמש בשירות. בישראל בפרט, מדינה שבה וואטסאפ מוטמעת אצל קרוב ל-100% ממי שיש לו טלפון חכם, הנטישה של וואטסאפ לטובת המתחרים תהיה כואבת בעיקר לנו כמשתמשים, או שנאלץ להסכים למציאות החדשה בה גם מה שחשבנו שהוא רק כלי להעברת מסרים הוא למעשה כלי נוסף שסוחר במידע האישי שלנו לצרכים של עשיית רווח.

מאז, פייסבוק כבר הספיקה להוציא הבהרה שהמטרה של כל המהלך הזה היא לתת את האפשרות לעסקים ליצור אתכם קשר גם בוואטסאפ כדי למכור את מוצריהם השונים, כפי שקורה היום בפייסבוק ובאינסטגרם. בנוסף, מאחר והלכה למעשה עסקים רבים כבר היום מתקשרים עם לקוחותיהם בוואטסאפ, אותם עסקים יוכלו לקבל יותר מידע אודותיכם כדי להציע לכם פרסום נוסף במוצרים האחרים של פייסבוק. וואטסאפ גם תדאג להודיע לכם כאשר היא תשתף מידע זה בכך שתסמן שיחות עם עסקים שמשתמשים בשירות.

 

אוקיי, אז בכל זאת – מה הבעיה כאן ומה הקשר לתקשורת פנים ארגונית?

המהלך הזה של פייסבוק מדגיש כמה כוח יש לה כחברה. היא למעשה אומרת לכולנו שאנחנו צריכים להסכים לתנאים החדשים או לחפש לנו אפליקציה אחרת לשליחת הודעות לחברים ולמשפחה שלנו. כמובן שיש פלטפורמות אחרות, אבל לפחות בישראל וואטסאפ נמצא ממש אצל כל אחד ואחת מאיתנו, ולכן זה גם לא מפתיע שאין חברה בישראל שלא משתמשת בוואטסאפ ככלי תקשורת בארגון, בין אם באופן פורמאלי או לא, ובין אם ככלי יחיד או ככלי נוסף. 

כבר בשנת 2019 כתבנו על  7 בעיות שישכנעו אתכם לשקול אלטרנטיבות יעילות יותר מוואטסאפ לשמירה על קשר עם צוות העובדים, אבל אם עד עכשיו היה מדובר בפתרון שלא דורש השקעה מהארגון כי כל עובד חדש שמצטרף לחברה מגיע עם וואטסאפ out-of-the-box, עכשיו אנחנו כבר יודעים שזה לא בהכרח ימשיך להיות המצב. יותר ויותר אנשים יעברו למתחרים כמו Telegram, Viber, Signal ועוד. ותהיו בטוחים שיגיעו עוד!

 

השורה התחתונה

כולנו מצפים שמגיפת הקורונה תיעלם מחיינו בהקדם, אבל אם להסתכל על הדברים מנקודת מבט אחראית של מקבלי החלטות בארגון, בעולם של ריחוק חברתי ועבודה מהבית, מגיע לעובדים שלכם פתרון רשמי לתקשורת בתוך הארגון. פתרון כזה צריך לבוא מהארגון עצמו ולא יכול להסתמך עוד על מוצר או חברה שאין לה שום מחוייבות כלפיכם כארגון, אשר יכולה בכל רגע לשנות את תנאי השימוש והפרטיות, להתחיל להציג פרסומות או לעשות כל העולה על רוחה בלי שום התראה מוקדמת או התחשבות בכם ובצרכים שלכם.

Connecteam היא הפלטפורמה המתקדמת בעולם ליצירת אפליקציה פנים ארגונית בקלות ובמהירות. ערוצי תקשורת מגוונים, תפעול וניהול משימות העובדים, העברת הדרכות ובניית מרכזי ידע ארגוניים, בניית תהליכים וטפסים דיגיטליים, ניהול יומן עבודה, נוכחות עובדים ועוד! הכל, באפליקציה קלה לשימוש ומותאמת אישית במיוחד לארגון שלכם.

הצטרפו לאלפי ארגונים שמשתמשים ב-Connecteam לתקשורת פנים ארגונית

לחצו ליצירת קשר