היכולת לתקשר עם העובדים בצורה פשוטה ונוחה היא אחת מאבני היסוד של עבודה פרודוקטיבית ויעילה. מאז ומתמיד ניסו ארגונים להתמודד עם הקושי להגיע לכלל העובדים, לסנכרן בין כולם ולקבל מידע מהשטח בצורה פשוטה, מהירה ואמינה.

ב-4 השנים האחרונות אפשר לראות את המעבר מהפורטל הארגוני, האימיילים, לוחות המודעות, והטלוויזיות הפזורות ברחבי המשרדים לאפליקציה פנים ארגונית. השימוש באפליקציות ארגוניות הגיע לישראל באיחור, אך לאחר כניסתו המשק הישראלי אימץ את הכלי בשתי ידיים ויצק לתוכו את המתודולוגיות והחוצפה הישראלית. התוצאה: האפליקציות פנים ארגוניות "כחול לבן" אשר ממקמות את העובד במרכז, מחברת ומקשרת אותו לארגון, אבל בו זמנית עונה על צרכים יום יומיים שלו ושל ההנהלה.

אז איך תדעו אם הארגון שלכם בשל ומוכן לאפליקציה פנים ארגונית? לאיזה ארגונים הכלי מתאים כמו כפפה ליד ועל איזה סוגיות הוא אמור לתת מענה? הנה רשימה של נקודות וסיטואציות, אשר במידה ותזדהו איתן תוכלו לדעת שהצורך קיים.

נתחיל עם נקודות וסיטואציות שבוחנות את בסיס הצורך:

  •  במידה ומעל מחצית מהעובדים בארגון שלכם אינם נגישים למחשב, אין להם אימייל אירגוני, ולא ניתן לתקשר איתם על בסיס שוטף.
  •  במידה ועדיין יש שימוש בדפים, עטים, פקסים ולוחות מודעות כדי להעביר מידע ולקבל מידע.
  •   במידה ואתם מבזבזים זמן רב על שיחות טלפון בשביל להעביר ולקבל מידע.
  •  במידה ואין לכם פורטל ארגוני, או במידה ויש כזה נכנסים אליו פחות מ-15% מהעובדים בחודש.
  • במידה ואין לכם יכולת להעביר מסרים מעכשיו לעכשיו לכלל העובדים ולוודא שכולם קראו את ההודעה.
  • במידה ולהחתים את כלל העובדים על מסמך לוקח מעל 3 ימים.

לאחר שעברנו על הבסיס, נעבור לבחון סיטואציות וצרכים יותר ספציפיים ביום יום לפי מחלקות ותחומי עניין:

מחלקת משאבי אנוש:

  •   במידה וסקרים ארגוניים נתפסים כעול מייגע וכתוצאה מכך מתבצעים בתדירות נמוכה מדי.
  •   במידה ולוח מודעות הוא המקום היחידי שבו אתם יכולים להציג ולהתגאות ברשימת העובדים המצטיינים ולתת להם במה.
  •  במידה וקיבלתם מכתב מרגש מלקוח מפרגן, אבל אין לכם פלטפורמה לחלוק אותו עם שאר העובדים.
  •  במידה ובפעם הראשונה שעובדים בחברה נחשפים לפרסומת שלכם זה קורה כשהיא כבר בטלוויזיה, ביחד עם שאר האוכלוסייה.
  •  במידה ואתם נתקלים במחוברות ארגונית בכנסים בלבד, אבל לא מצליחים לייבא את זה לארגון שלכם.

מחלקת רווחה:

  • במידה ואין לכם דרך יעילה להנגיש לכלל העובדים בחברה את המשרות הפתוחות בארגון.
  • במידה ולעובדים קשה לממש את "חבר מביא חבר".
  • במידה ובחירת מתנת חג לא נעשית בצורה נוחה בבית אשר מערבת את כל המשפחה.
  • במידה ולאחר  יום חברה מוצלח אין פלטפורמה שמאפשרת לכם לשתף את התמונות.
  • במידה ואין באפשרותכם לאחל מזל טוב בצורה אישית וחגיגית לעובדים על יום הולדת, הולדת בן או כל דבר אחר.

מחלקת הדרכה:

  • במידה ואתם עדיין צריכים לרכז את כלל העובדים בשביל הדרכה פשוטה.
  • במידה והנהלים והקטלוגים הנחוצים אינם זמינים לעובדים באופן מיידי.
  • במידה ולוקח מעל 20 דקות לתאם הדרכה ולהבין מי מגיע אליה.
  • במידה וסקר שביעות רצון לאחר כל הדרכה, ובמהלך החודש העוקב של ההדרכה הוא בגדר חלום.
  • במידה ואין לכם דרך לקבל בקשות מהשטח בנוגע להדרכות הרצויות.

לסיכום, היכולת להגיע לכלל העובדים היא צורך בסיסי שאין סיבה שלא ימומש בשנת 2023. יכולת זו היא התשתית למחלקות השונות ונותני השירות בארגון לעשות את עבודתם בצורה פשוטה ומהירה. מנסיוננו, הכיף האמיתי מתחיל לאחר שהתשתית מונחת והצרכים האמיתיים של הארגון והעובדים עולים לשטח. לאט ובהדרגתיות תוכלו לראות את הדינימקה משתנה בחברה. במידה ותרצו לבחון האם הארגון שלכם מותאם ומוכן לאפליקציה פנים ארגונית אנחנו פה בשבילכם.