תוכן עניינים
  1. היתרונות של מעבר לתקשורת דיגיטלית
  2. יצירת סביבה בטוחה
  3. הביעו הערכה לעובדים שלכם
  4. תגמול על פריצות דרך
  5. יצירת משמרות עבודה גמישות
  6. גישה ישירה למשאבי אנוש
  7. נחיתה קלה בחברה החדשה
  8. התמודדות עם אתגרים
  9. מדיניות דלת פתוחה
  10. יצירת תוכנית קריירה לעובד

היום אנו יודעים כי הצלחתה של חברה תלויה ביכולת שלה לשמר את המחויבות של העובדים. אולם כאשר באים לבחון את תעשיית הייצור, הנתונים אינם מעודדים, ומראים כי רק 25% מהעובדים מרגישים מחוברים למקום העבודה.

שנת 2020, הלוא היא שנת הקורונה, חשפה עד כמה חשובה היכולת לתקשר עובדים בזמן אמת מכל מקום ובכל זמן. בין-לילה השתנו כללי המשחק המוכרים: חוסר היכולת של מעסיקים לתקשר עם העובדים ברמה היומית, והשינוי התכוף בתקנות התעסוקה, השפיעו על מבנה המשמרות של העובדים, והביאו איתם לשיא שלילי ברמת המחויבות של עובדים למקום העבודה.

כאשר תקנות הקורונה הוסרו ואנשים חזרו למקומות העבודה שלהם, עובדים רבים חיפשו את תחושת הביטחון שאבדה. למרות הציפיות, רבים מהעובדים הללו נתקלו בשיטות תקשורת מיושנות כמו שיחות טלפון, הודעות, אימיילים והמון עבודת ניירת. מקום העבודה שיכול היה לספק תחושת ביטחון, הציג בפניהם מציאות מבוזרת, מפוזרת ומלאת בלבולים.

כשמגיפת הקורונה פרצה לחיינו, נהלי הבטיחות במפעלים השתנו בין לילה ובעיות קיימות הוחרפו, אלא שמחויבות נמוכה של עובדים למקום עבודה עשויה להגביר עבירות בטיחות כאלו ולהגדיל את הסיכון לתאונות במקום עבודה, ולכן עסקים רבים מחפשים דרכים להגביר את תחושת המחויבות של העובדים שלהם. 

כיום מנהלים יודעים כי עליהם לפעול במהרה להחזיר את תחושת המחויבות הארגונית של העובדים שלהם. אחת הדרכים לעשות זאת היא לעבור לתקשורת דיגיטלית: כלומר לזנוח שיטות מיושנות של תקשורת באמצעות הודעות ושיחות, לטובת שיטות חדשניות של תקשורת ארגונית, כמו Connecteam. הנהנים הגדולים מההחלטה הזאת הם העובדים אשר נמצאים בשטח או ברצפת המפעל, שבזכות השינוי הזה, זוכים לקבל את כל העדכונים בזמן אמת.

היתרונות של מעבר לתקשורת דיגיטלית

במקומות עבודה רבים ניתן לראות חלוקה בין עובדי המשרד לבין עובדי השטח, בכל הקשור למחוברות של העובדים: בעוד שלעובדי המשרד יש גישה מהירה למיילים, ניוזלטרים וכו', לעובדי השטח לא תמיד יש את הפריבילגיה הזאת: העבודה מחוץ למשרד מקשה עליהם להיות מחוברים לרשת הפנימית או למייל המשרדי והם לא תמיד נוכחים בפגישות עבודה. כל אלה יכולים ליצור אצל העובדים תחושות של ניתוק מהארגון ולהגביר את חוסר המחויבות והמחוברות. במקומות האלה דיגיטציה של העסק יכולה לסייע לכם.

Connecteam manufacturing engagement

הנה כמה דוגמאות כיצד המעבר לעידן המודרני יכול לסייע למקום העבודה שלכם:

  • בטיחות לפני הכל: עד היום השתמשו בתעשייה בעט ונייר כדי לדווח על תקלות, אבל הגיע הזמן לשינוי. הדיגיטיזציה יכולה לסייע לקבל מידע בזמן אמת על תאונות עבודה, והיתרון בכך ברור: אם בעבר, העובדים היו צריכים לחכות שמנהל שיענה לשיחה מהם או שישיב להודעה, היום כבר מבינים כי זאת אינה צורת תקשורת אמינה. עם Connecteam המעסיק יכול למלא את דוח התקלה בשטח בדקות ספורות, וכך המידע עובר בצורה מהירה, העבודה מתייעלת והבטיחות משתפרת. 
  • תקשורת ארגונית:  יש מנהלים שמרגישים כי העסק שלהם מורכב משתי ישויות נפרדות: המשרד והשטח. הדבר בולט במיוחד כאשר מתרחשת תקלה ויש צורך בחידוד נהלי בטיחות. אז המנהלים נאלצים לאסוף את כל העובדים לפגישה. במקרים של מזג אוויר קיצוני למשל, ייתכן כי המנהלים יאלצו לשלוח הודעות למספר רב של עובדים או להתקשר אליהם ישירות כדי לעדכן אותם על הסכנה. אך איך אפשר לעקוב מי מבין העובדים קראו את ההודעה ומי לא? דיגיטציה של התקשורת תאפשר לשלוח הודעה אחת לכל החברה, וליידע את העובדים במהירות על סכנות ובכך למנוע מעובדים אחרים להיחשף אליהם. 
  • חפיפת עובדים: תהליך חפיפה של עובדים ומנהלים חדשים יכול להיות ארוך ומתיש: מעבר על חומרי החפיפה לוקח שעות רבות ובמידה ויש כמה עובדים שנחפפים, יש צורך לבצע מעקב על ההכשרות שעובר כל אחד מהם. אבל עם Connecteam אתם יכולים לעלות לאפליקציה ישירות את כל חומרי החפיפה ולאפשר לנחפפים להוסיף הערות בעצמם. בתקופת הקורונה ייתכן ונתקלתם בקושי נוסף, הצורך לשמור על תקנות הריחוק החברתי הובילו להוספה של משרדים – ולעלייה בהוצאות הארגון. עם האפליקציה העובדים הנחפפים יכולים ללמוד מכל מקום: עם Connecteam כל חומרי החפיפה הרלוונטים לתפקיד הספציפי, נמצאים בתוך האפליקציה וכך החופפים יכולים לעקוב אחרי ההתקדמות של העובד החדש. ואם תרצו לעדכן את העובדים על התוספת החדשה לצוות, תוכלו לעלות תמונה של העובד החדש לאפליקציה ולהשתמש בפונקציית העדכונים האחרונים, כדי לספר על כך לכל העובדים!
  • משמרות עבודה: תהליך יצירה של לו"ז עבודה עלול להיות בלתי מדויק, לקחת זמן רב ולהוסיף תסכול ולחץ מיותרים. Connecteam מאפשרת למנהלים לקבוע את לוח העבודה של העובדים שבועות מראש. העובדים יכולים לעדכן את ימי החופש הרצויים לאפליקציה, וזאת דרך נוספת לאפשר מחוברות של עובדים בתעשיית הייצור.
  • הנהלה בכירה: אתם עדיין משתמשים ב-Excel כדי לעדכן על התקדמות הפרויקט שלכם? עם תקשורת דיגיטלית המנכ"ל יכול לבדוק בלחיצת כפתור את ההתקדמות של כל מחלקה, כל פרויקט ואפילו של כל עובד. 
  • תגמול עובדים מצטיינים: עם Connecteam זה כבר לא מסובך לעדכן את העובדים על עובד מצטיין בכל חודש, ב-Connecteam ניתן לשלוח עדכון עם תמונה וכולם יוכלו לראות את העובד הנבחר, להגיב ואפילו לעשות לייק! בצורה כזאת רמת המחויבות של העובדים תגבר וגם הגיבוש של הצוות. זאת גם דרך מצוינת לעדכן את העובדים על זמני ה- Happy hour, עוד דרך מעולה לגבש את העובדים.

עכשיו אתם מוכנים לעבור לעידן הדיגיטלי עם אפליקציית ניהול עובדים שמאפשרת מחוברות גבוהה יותר וגם מציעה דרכים נוספות להתייעל. אם אתם עדיין לא מוכנים לשינוי, עדיין תוכלו לקרוא למטה 9 טיפים על איך תוכלו להגדיל את המחוברות של העובדים בתעשייה ללא שימוש באפליקציה – אך תצטרכו לבצע שינויים קטנים לשיטות שלנו, כמו להשתמש במייל.

חברו את כל העובדים לארגון עם אפליקציה פנים ארגונית

יצירת סביבה בטוחה

סביבת עבודה בטוחה חייבת להיות גבוה בסדר העדיפויות של המעסיק, כי היא משפיעה ישירות על המחוברת של עובדי הייצור. לכן חשוב שיהיה בחברה כלים נכונים לדיווח על תאונות: אסור שהעובדים ירגישו אשמה או יחששו לדווח על תאונה שקרתה, אלא להיפך, על המעסיק למצוא את הדרך הנכונה לתגמל אותם – למשל לשבח אותם מול העובדים האחרים, או להעניק להם שי קטן ובכך לעודד את המעורבות של העובדים.

גם לאחר שהמפגע תועד ותוקן, עדכון של העובדים בתקלה יכול לקחת זמן רב, במיוחד אם מדובר בחברה שעדיין משתמשת בעט ונייר. תקשורת דיגיטלית מאפשר לשלוח הודעות לכל עובדי החברה בדקות וגם ליצור ניוזלטר עם נהלי הבטיחות לצוותים, כדי למנוע הישנות של תקריות דומות בעתיד.  

כיצד ניתן לייעל את התהליך המסורבל של מילוי דוחות נייר ידניים? תהליך זה יכול לקחת שעות, אם לא ימים, מאחר ומדובר על טפסים מודפסים שעוברים בין גורמים רבים. עד שהעובדים מקבלים עדכון שהתרחשה תקלה, מתבזבז זמן יקר. עם Connecteam ניתן למלא את הדוחות תוך מספר דקות: העובד ממלא את הצ'קליסט הדיגיטלי עם התייצבותו לעבודה. באפליקציה נפרשים בפניו נהלי הבטיחות, תמונות רלוונטיות וכל המידע על דרכי הפעולה במקרה של תקלה. העובדים יכולים למלא את הדוח, אם הם בשטח או במחסן, והתוצאות ישלחו לממונים בקלות.

אז בואו נחלק את זה לנקודות:

  • דיווח מהשטח– כל העובדים יכולים למלא את הדוחות מאתר העבודה, מהדרך או מהמחסן, בזמן אמת, והדוח מועבר אוטומטית למנהל הבטיחות. את המידע ניתן לשתף ולשמור באפליקציה.
  • ספרייה דיגיטלית – נהלי הבטיחות והמדריכים למשתמש מוכנים וזמינים באפליקציה בלחיצת כפתור.
  • הדרכות בטיחות בעבודה – המנהלים יכולים לראות את ההתקדמות של העובדים, והעובדים יכולים לפתוח את מדריכי השימוש מכל מקום ובכל זמן – ואפילו לקבל מידע על הרגולציה הנהוגה במדינה שלהם.
  • עדכונים בזמן אמת – במהלך מגפת הקורונה, סביבת העבודה השתנתה במהירות. בזכות האפליקציה ניתן לעדכן את העובדים על השינויים בזמן אמת, מיד עם תחילת המשמרת שלהם.
  • דיווח על תקלות וסכנות – באפליקציה ניתן לעדכן על תקלות בזמן אמת. למשל במידה וכבל חשמלי תוקן – מנהל הבטיחות יכול לשלוח עדכון לכל החברה, ולתזכר אישית עובדים שלא הגיבו ובכך לוודא שהמידע הגיע למקום הנכון.
  • צ'קליסט יומי – באפליקציה ניתן לכתוב דוחות על תקלות, לעדכן אם קרתה תאונת דרכים, להוסיף טפסי בטיחות (עבור מפקחי העבודה) וליצור צ'קליסט עבור הנהגים עם נהלי העמסה והורדה של ציוד וכו'. כל הטפסים אוטומטיים ונשלחים לכתובת המייל ב-PDF או ב-אקסל לבחירתכם!
  • חתימה על טפסים – המעסיק יכול לאפשר לחתום על טפסים מתוך האפליקציה. במידה ומשלוח צריך להגיע, הצד השני יכול גם הוא לחתום על המסמך – וניתן לקבל עדכון כאשר פעולת ההעברה של הסחורה מתבצעת.
  • יצירת נהלי עבודה – באמצעות האפליקציה ניתן לעדכן את נהלי העבודה בארגון. כמו למשל נהלי בטיחות, נהלים לשעת חירום, הקוד האתי של החברה, מדיניות החברה להטרדות מיניות וקוד הלבוש.
  • ניוזלטר – ניתן לשלוח ניוזלטר באמצעות האפליקציה ולקבל מידע בזמן אמת מי קרא אותו וכך לדעת מי מעודכן בנהלי הבטיחות החדשים.

הטיפ של Connecteam – השתמשו באפשרות העדכון בזמן אמת שלנו – צלמו תמונה ועדכנו את כולם במקרה של תקלה. השתמשו במסמכים ובצ'קליסט בכדי לוודא את הבטיחות של העובדים בכניסה למשמרת.

למדו עוד על טפסים דיגיטליים וצ׳קליסטים של Connecteam

הביעו הערכה לעובדים שלכם

כאשר אנשים מחפשים עבודה, הם שואפים למצוא מקום שיספק להם דבר מה שהוא מעבר לשכר, הם רוצים להרגיש שהם עושים שינוי. אם הם יודעים שהדעה שלהם נחשבת, הם יתנו יותר מעצמם לחברה. לכן, עידוד קטן הוא בעל משמעות רבה ויכול לעזור לעובדים לתת את המירב שלהם, כי בעולם שבו עובדים מבלים במקום העבודה יותר מ-40 שעות בשבוע, חשוב כי ירגישו כי הם נהנים ממקום העבודה, במיוחד בעבודות פיזיות. על כן הקשבה לעובדים מראה על חיבה ואכפתיות: כאשר העובדים שלכם מרגישים מוערכים הם מחויבים יותר לחברה ומחוברים אליה.

Safety employee engagement
Photo by Anamul Rezwan from Pexels

על פי מחקר של Tower Perrin, חברות שמצליחות להגביר את המחוברות של עובדים, צפויות לעלייה שנתית של 6% ברווח השולי של החברה. כלומר, אם תזכרו להביע הערכה להישגים של העובדים שלכם, הדבר יתורגם ישירות לרווחים – אנשים רוצים להרגיש כי התרומה שלהם מוערכת.

כדי שהצוות שלכם ינצל את מלוא הפוטניצל שלו, חשוב לוודא כי התרבות הארגונית נעימה, למשל על ידי אירועים חברתיים או Happy hour. העובדים לומדים להכיר אחד את השני, לכן כשיעבדו ביחד על משימה, הם יפעלו בצורה יותר יעילה ובשיתוף פעולה והמחוברות שלהם תגדל. 

הטיפ של Connecteam – רוצים לתגמל עובדים מצטיינים בקלות? באפליקציה תוכלו להציג את עובד החודש על ידי צילום תמונה שלו או לחילופין תוכלו לשלוח סרטון של עובד שסיים את המטלות שלו בצורה היעילה ביותר. על ידי לייקים ותגובות, העובד יכול להרגיש גאווה בהישג שלו. רוצים להשיג מידע פנימי על מה ישמח את העובדים שלכם? ניתן להוסיף באפליקציה סקרי שביעות רצון וגם ליצור תיבת עם הצעות לשיפור. 

למדו עוד על ערוצי התקשורת המגוונים של Connecteam

תגמול על פריצות דרך

על העובדים שלכם לדעת כי התפקיד שהם עושים ואופן הביצוע, משפיעים באופן ישיר על החברה. לכן חשוב לוודא כי העובדים מודעים למטרות החברה ולהישגים המצופים מהם, על ידי פגישות סדירות והצבת מטרות. כשהמטרות שהצבתם מושגות, חשוב גם לחגוג פריצות דרך מקצועיות – הדבר מעודד את העובדים ומגביר את המוטיביציה – הרי כל אחד שמח לגלות כי המאמצים שלו נושאים פרי.

המנהלים צריכים ללמוד איך להתאים את התגמול לכל עובד. Harvard Business Review הראה כי 71% מהנשאלים הסכימו כי מחוברות של עובדים היא חלק משמעותי מההצלחה של החברה. תגמול של עובד מצטיין יחזק את היחסים בין המנהל לבין העובד כי ברגע שהעובד מרגיש מחובר לחברה, יש סיכוי נמוך יותר שהוא יעזוב.

חברות גדולות יודעות איך לתגמל את העובדים ואיך לשמור על מחוברות גבוהה. אחת הדרכים היא להתמקד ביתרונות של העובד – פעולה שיכולה להגביר את המוטיבציה של העובד אך גם את הרווחים של החברה. למשל, נבחר עובד מצטיין חודשי, הדבר מאפשר לכולם לחגוג עם המנצח. פגישות שבועיות גם הן עוזרות להציג לעובדים את השאיפות של החברה ולסמן את המטרות שכבר הושגו. בפגישות אלה אפשר להציג את המחלקה שהגיעה להישגים הכי גבוהים – מה שמעודד את הצוותים השונים, מגבש את העובדים – וזאת דרך נוספת להגביר את המחוברות. כי כאשר אתם עושים מאמץ לשבח את העובדים ולתמוך בהם, המחויבות של העובדים גוברת. העובדים מרגישים מחוברים למקום העבודה והתוצאות לא מאחרות לבוא:

  • צוות מלוכד יותר
  • שימור של עובדים טובים
  • שיפור בתוצר הסופי – הלקוח מרוצה יותר
  • שיפור במוטיבציה ובמחוברות של העובדים
  • התעניינות של עובדים מיומנים בהצטרפות לארגון

הטיפ של Connecteam – השתמשו בעדכונים האחרונים כדי לשתף בהגעה ליעדים. תוכלו לתעד כי עובד מסוים עמד במטרה ולהראות לשאר העובדים שיטות חדשות להצליח במשימה. רוצים לברך את העובד המצטיין? באפליקציה תוכלו לשלוח הודעה פרטית ולשבח אותו על הצלחתו.

יצירת משמרות עבודה גמישות

עבור חברות רבות יצירה של לו"ז עבודה יכול להוביל למתח, כאשר המנהלים מנסים לשבץ את המשמרות ולהתאים את הצוות הנכון לכל למשימה, במיוחד אם החלוקה מתבצעת באופן ידני. 54% מהעובדים אומרים כי הטכנולוגיה יכולה להפוך את החברה ליותר פרודוקטיבית.

קביעת לו"ז העבודה מתחיל לפני שחולקו המשמרות – יש צורך לתכנן ולתעדף מראש אלו משימות יהיו ראשונות ואלו אחרונות. ביצוע של החלוקה באופן ידני, עלול לגרום לעובדים להרגיש כי אין מספיק גמישות מטעם החברה, במיוחד אם הלו"ז לא תואם את הצרכים של העובד. במקרה כזה יש סכנה ממשית לפגיעה במוטיביציה וירידה במחוברות של עובדי הייצור. חלוקה לא נכונה של משימות יכולה לפגוע ביכולת של העובדים לבצע אותם ולכן חשוב עד מאוד כי העובדים ירגישו כי העבודה מתחלקת באופן שווה והוגן. 

כאשר החלוקה של המשמרות מתבצעת באופן דיגיטלי, כמו ב-Connecteam, יש אפשרות להוסיף הערות ישירות אל תוך הלו"ז ובכך לעדכן את העובד על כך מידע שהוא צריך כדי להשלים את העבודה. קביעת לו"ז דיגיטלי מאפשרת לכל הצוות לצפות בלו"ז בזמן אמת וללא הפתעות. העובדים יכולים לסמן מראש את ימי החופש הרצויים, ולעדכן ימי המחלה וכו'. וכך כולם מעודכנים היכן נמצא כל עובד בכל זמן נתון.

הטיפ של Connecteam: באמצעות Connecteam ניתן לקבוע לו"ז, שבועות מראש, ולאפשר לעובד להחליף משמרות ולחשב בקלות את סכום השעות החודשי שלו. באפליקציה ניתן לצפות במשמרות השבוע והחודש וכך העובד יכול לתכנן באופן יעיל את הזמן שלו. מעבר לזה, ניתן להוסיף הערות לכל משמרת ולהכין את העובדים לכל שינוי מראש.

למדו עוד על יומן עבודה וניהול משימות של Connecteam

גישה ישירה למשאבי אנוש

מחלקת משאבי אנוש משפיעה באופן ישירות על המחוברות של העובד, לכן אסור שמחלקת משאבי אנוש תהיה מנותקת משאר החברה: התפקוד של מחלקת משאבי אנוש יכול לעשות את ההבדל בין עובד שמחליט להישאר בחברה או לעזוב לחברה אחרת. העובדים צריכים להכיר את המשרות שנפתחות, מי מהעובדים צפוי לקבל קידום או את האפשרות להמליץ על עובדים אחרים בשיטת "חבר מביא חבר". כאשר עובדים מרוצים ממקום העבודה שלהם, הם ירצו להמליץ לחבריהם לעבוד באותו מקום. 

בחברות שבהם העובד נתקל במחלקת משאבי אנוש רק כאשר הוא מתקבל לעבודה, העובד לא מודע לצורת התגמול בחברה, להדרכות וההכשרות שהוא זכאי להם או לדרכים אחרות שבהם הוא יכול לשפר את המיומנות שלו. ולהיפך, אשר הוא יודע כי קיימות עבורו אפשרויות קידום במקום העבודה, עולה המחוברות שלו לחברה. 

גם פה דיגיטציה של החברה יכולה לסייע בשימור עובדים כי כאשר החברה פועלת בצורה דיגיטלית, ניתן להציג לעובדים בקלות את כל החוקים של הארגון, הנהלים והתגמולים – בתוך האפליקציה עצמה. אפשר להודיע על משרות חדשות שנפתחות ולהציע מועמדים רלוונטים. העובדים יכולים לגשת למידע מכל מקום, ומכל מכשיר נייד ובכל זמן. 

הטיפ של Connecteam – השתמשו בworkflow כדי לאפשר גישה לספריה הדיגיטלית שבה תוכלו להציג הדרכות, מידע על משרות פנויות או לעל קמפיין "חבר מביא חבר". 

נחיתה קלה בחברה החדשה

תהליך חפיפה של עובד לחברה חדשה הוא יותר מאשר חתימה על חוזה והתחלת עבודה. 17% מהעובדים החדשים עוזבים את מקום העבודה תוך 90 ימים, בשל תהליך חפיפה לא מוצלח. חשוב להלהיב את העובד החדש, למשל על ידי השארת מתנה קטנה על שולחנו ביום העבודה הראשון – זה בטוח יגרום לו להתחיל את העבודה ברגל ימין!

תהליך חפיפה דיגיטלי יכול לאפשר כניסה חלקה יותר לתפקיד החדש, והסתגלות קלה ומהירה. Connecteam יכולה לסייע לעובד להרגיש בבית במקום העבודה מהיום הראשון שלו. המנהל אף יכול לשלוח עדכון לעובדים על הרכש החדש באמצעות הודעה קצרה עם תמונה בתוספת עובדות מעניינות על העובד, מה שיקל על הקולגות לפתוח איתו בשיחה. באמצעות הצ'אט, העובדים יוכלו לשלוח לעובד החדש הודעות ולעזור לו להפיג את החשש של היום הראשון. 

employee directory app onboarding

כאשר מבצעים הכשרה בצורה ישנה של עט ונייר, החופף נאלץ לבזבז שעות רבות כדי ללמד את העובד החדש על הפונקציות השונות, התהליכים והתוכנות – אבל תהליך החפיפה יכול להתבצע בקלות רבה יותר ובפחות זמן באמצעות סרטונים וקבצים באפליקציה. המנהל אף יכול לעקוב אחרי ההתקדמות של העובד מהצד, ללא נוכחות פיזית. ולעובד החדש יש את כל המידע שהוא זקוק לו איתו בכל עת: אם הוא נתקל בבעיה, הוא תמיד יכול לחזור למידע בתיק החפיפה אשר נמצא באפליקציה.

ניתן לעלות בצורה מהירה לאפליקציה את כל הנהלים, מידע אודות החברה, חוקים ובעלי תפקידים, האפליקציה מעודדת מחוברות של עובדים בתעשיית הייצור, וחוסכת כסף על הדפסה מיותרת של נייר. המידע תמיד מעודכן באפליקציה ואין צורך לוודא כי לעובד יש את המסמך האחרון שנכתב. 

במציאות של דף ועט, יכול להיות מצב שבו עובד שכח למלא נתון בטפסי הקבלה, כמו למשל פרטי הבנק שלו. אך בשימוש באפליקציה המצב יכול להימנע, מאחר וניתן לבחור בטפסים ממוחשבים, שבהם לא ניתן לעבור לעמוד הבא מבלי למלא את המידע הדרוש. בתהליך החפיפה, המידע שיסופק על ידי העובד יסייע למנהל להבין את תמונת ההכשרה ואם חסרים לעובד החדש כלים או כל סיוע נוסף.  

הטיפ של Connecteam: צרו קבוצות בתוך האפליקציה – הקבוצות השונות יסייעו לעובדים להכיר את המחלקות בארגון. כמו כן יאפשר לעובדים במחלקה מסוימת לדון בנושאים רלוונטים עבורם. עם ספר הטלפונים הארגוני, יותר קל לחפש עובדים על פי שם, מחלקה וקריטריונים נוספים. והמנהלים יכולים לשתף ביניהם את פרטי הקשר דרך האפליקציה. 

למדו עוד על הדרכת עובדים קלה, מהירה וחסכונית

למדו עוד

התמודדות עם אתגרים

כאשר עובדים מרגישים כי קולם אינו נשמע, הם עלולים להרגיש מחוברות נמוכה לארגון, ומוטיבציה ירודה וכך במהרה יורד רצונם להשקיע בעבודה. עובד יכול להיפגע מאוד ממחסור בתקשורת – מאוד חשוב שכל העובדים יהיו מעודכנים תמיד בכל הפרטים הנוגעים לארגון. כאשר משתמשים במערכת אחת בלבד, יותר קל להגיע לכל העובדים בקלות.

הקורונה הקשתה על המצב אפילו יותר: מחקר הראה כי 8 מתוך 10 מהעובדים סומכים יותר על מקום העבודה שלהם מאשר על הממשלה, בכל הקשור לנהלי בטיחות. לכן היום יותר חשוב מתמיד שמנהלים בתחום הייצור ידעו לנהל את התקשורת עם העובדים בצורה נכונה. לא קל לוודא שכל העובדים מצוידים בציוד ההגנה המתאים ומעודכנים בנהלי הבטיחות כאשר אלה משתנים מדי יום, במיוחד כאשר הנהלים מודפסים על דף ונייר. 

Connecteam מאפשרת לעשות סדר בבלאגן – באפליקציה ניתן לשמור את על המידע במקום אחד, ולהתגבר על כל אתגר, לשלוח לעובדים עדכונים, קבצי PDF וכל מידע שהם זקוקים לו, מתוך האפליקציה עצמה.

מדיניות דלת פתוחה

המנהלים צריכים לוודא כי הגישה אליהם זמינה: על ידי מדיניות של דלת פתוחה, ניתן לשפר את המחוברות של העובדים בתעשיית היצור ואף להגביר אותה, כך העובדים ירגישו כי יש להם למי לפנות במקרה הצורך. טיפוח של יכולת התקשורת בתוך הארגון, יכולה להיעשות בצורה פשוטה: למשל לשאול את העובדים איך הם מרגישים או איך עבר עליהם הסופ"ש. במידה והמנהלים יותר זמינים, יותר קל להגיע למטרות של החברה וליצור נאמנות.

employee communication app chat

עם Connecteam יצירה של תקשורת כזאת יכולה להתבצע בצורה קלה יותר. באפליקציה ניתן ליצור ספר טלפונים ולחפש בו על פי שם, מחלקה או מאפיינים אחרים. ב-Connecteam יש את האפשרות לפתוח קבוצות חדשות, ולשלוח הודעות לקבוצה מסוימת וחבריה בקבוצה יכולים לתקשר ביניהם. בנוסף בצורה הזאת ניתן לשלוח מידע רלוונטי לצוותים מסוימים ולא לעובדי החברה כולה. ברגע שעובדים יכולים לתקשר אחד עם השני, המחוברות שלהם עולה.

המנהלים גם יכולים לשלוח הודעה פרטית לעובדים שלהם לשבח אותם על ההתנהלות. עידוד של עובדים יעלו את המוטיבציה שלהם והסיכויים שהם יעזבו ירדו. 

הטיפ של Connecteam – השתמשו בצ'ט כדי ליצור קבוצות שחוצות את הארגון כולו וכך עדכנו את עובדי החברה על הנהלים האחרונים.

יצירת תוכנית קריירה לעובד

כאשר עובד מתחיל עבודה חדשה הוא רוצה שתהיה לו את האפשרות לגדול בתפקיד ולהתפתח בתוך החברה. על כן מאוד חשוב כי לעובד יהיו מטרות שמוגדרות על ידי המנהל שלו וכי יקבל פידבק בצורה חיובית ומעודדת. אפשרויות ההתקדמות בקריירה מעלות את המחוברות של העובד לחברה ומפחיתות את הסיכוי שהעובד ירצה לעזוב. ניתן ליצור מטרות שבועיות, חודשיות ושנתיות שאליהם יוכל העובד לכוון.

חלקו של המנהל בתהליך זה הוא משמעותי – עליו להתנסות בשיטות שונות כדי לנווט את הצוות שלו: את תוכניות הקריירה לעובדים ניתן לבנות גם בצורה דיגיטלית: כאשר העובדים נחשפים לסרטוני הסבר, תמונות ונהלים בצורה דיגיטלית, תהליך העבודה שלהם נהיה פשוט הרבה יותר, והמחוברות שלהם עולה. 

תהליך העבודה הדיגיטלי משפר את סביבת העבודה של העובד לכל אורך כל הדרך: הוא מסייע בתהליך חפיפה מסודר, הוא עוזר למנהל לקבוע שהעובד שגויס הוא המתאים ביותר, הוא מסייע בחלוקת עבודה הוגנת ומקל על המטלות של העובדים לטווח הארוך. כל אלה מסייעים למחוברות של העובדים למקום העבודה. 

הטיפ של Connecteam – מנהלים שמתקשרים עם העובדים שלהם בצורה סדירה, עובדיהם שומרים על רמת מחוברות גבוהה. בנוסף מנהלים יכולים לנתב את תהליך ההתקדמות של העובדים – עם Connecteam המנהלים יכולים להוסיף הכשרות באמצעות המדיה הדיגיטלית, ולעזור לעובדים להשיג את מטרות הקריירה שלהם. 

לשמור על העובדים שלכם מחויבים לחברה לטווח הארוך.
מחוברות של עובדים בתהליך הייצור יכולה לסייע לעובדים לנהל חיים טובים יותר ולעודד התקדמות מקצועית. עסקים רבים יכולים לזכות בהגברה של תחושות מחוברות של עובדי הייצור ולוודא כי המסע של העובדים במקום העבודה הוא מסע טוב וחיובי.

הצטרפו לאלפי ארגונים שמשתמשים ב-Connecteam לתקשורת פנים ארגונית