עולם השיווק מלא בידע מקצועי, נסיון והבנה עמוקה של הקהל מולו אנו עובדים. ההקפדה על המסר הנכון בזמן הנכון ובפורמט הנכון, מביאה לתוצאות משמעותיות של ויראליות, חשיפה גבוהה ואימפקט, ולכן, מומלץ מאוד ליישם את אותה ההקפדה גם אל מול העובדים והמנהלים בארגון.

בין אם מדובר בהודעות על שינויים ארגוניים או שינוי נהלים, ניוזלטר חודשי, הודעות מנכ״ל ועוד, גם בתוך הארגון חשוב שהתוכן שאנו מעבירים לעובדים יהיה ברור, יחשף בפני כמה שיותר מהעובדים ויוביל אותם לפעולה הרצויה. לכן, מנהלי מחלקת משאבי אנוש שרוצים לראות תוצאות בשטח, צריכים להתחיל להשתמש דווקא בכלים מעולם השיווק.

אספנו כאן עבורכם את כל הטיפים של עולם השיווק שיעזרו לכם להפוך גם את התקשורת הפנים ארגונית שלכם להצלחה ארגונית מסחררת.

איזה יום זה היום?

גם אם לפעמים ימות השבוע מרגישים לנו כמו סתם עוד יום, יש חשיבות גדולה למתי אנחנו מעבירים אינפורמציה לעובדים שלנו. לדוגמא, הימים המומלצים ביותר לשליחת הודעות חשובות הם בין שני לרביעי, כיוון שבתחילת השבוע ובסופו לרוב מורגש עומס רב יותר והעובדים לא מרוכזים.

שווה גם להציץ בלוח השנה ולהסתנכרן עם התאריך, כדי שהמסר שלנו לא יבלע בין עומסים, ישיבות ואירועים מיוחדים בהם העובדים כלל לא קשובים או בכלל לא נמצאים (למשל, אם במקרה חלק מהמחלקות ביום גיבוש). אנחנו רוצים לתפוס את מירב תשומת הלב של העובדים שלנו ולשם כך חשוב להתאים את עצמנו ככל הניתן גם ללו״ז שלהם.  

בשעה טובה!

כמו היום בשבוע והתאריך, גם לשעה יש חשיבות רבה. לדוגמא, מומלץ שלא להעביר מידע או הודעות חשובות לעובדים אחרי ארוחת הצהריים, כשכולם קצת עייפים ובחוסר ריכוז. טבע האדם הוא לזכור טוב יותר התחלות וסופים, וכך גם את ההתחלה והסוף של יום העבודה. לכן, שעות הבוקר או שעות סוף היום הן עדיפות לשליחת הודעות חשובות, כיוון שרוב העובדים נמצאים בריכוז מקסימלי בשעות אלו. לשעה בה אנחנו שולחים את ההודעה יש חשיבות גם מבחינת תוכן ההודעה, לדוגמא, אם מדובר במסר שנרצה שהעובדים ידונו בו בינם לבין עצמם, כדאי לשלוח את ההודעה במהלך שעות העבודה (רצוי לפי ארוחת הצהריים), בעוד שאם זה מסר שנרצה שיקחו איתם הביתה, נשלח אותו מאוחר יותר לקראת סוף היום.

הכל זה עניין של כמות

אנחנו חיים בעידן של אינפורמציה מהירה ועדכנית שזורמת אלינו מכל עבר. מצד אחד, מי מאיתנו לא אוהב להיות מעודכן בכל המידע, כל הזמן? מצד שני, לפעמים כמות האינפורמציה עלולה להיות גדולה מדי, ואז המידע לא נקלט בשלמותו. אז מה עושים? פשוט מאוד, מפחיתים את כמות הניוזלטרים החודשיים, מפרקים את ההודעות, ההדרכות, השינויים וכל המידע שנרצה להעביר לעובדים שלנו לחלקים קטנים ונושאים, מקצרים אותם כך שיקח רק כמה דקות לקרוא, ומעבירים את המידע באופן מדוד ומחושב, בין פעם לפעמיים בשבוע. כך אנחנו גם נותנים לעובדים שלנו תחושה שהם מעודכנים ומעורבים, וגם לא מעמיסים עליהם המון מידע שהם לא יצליחו לקלוט ולזכור בבת אחת.

הכותרת היומית

מה מושך את העין יותר מכותרת תמציתית, מדויקת ומעניינת? מומלץ לנסח כותרות קצרות ואטרקטיביות שיגרמו לעובדים שלכם לרצות לקרוא את המידע שהעברתם אליהם, כך תבטיחו שיותר עובדים יתעדכנו במידע, יזכרו אותו ויפעלו לפיו, וכן תוכלו לשמר ולחזק את הקשר הישיר עם העובדים וליצור תחושת עניין ועשייה בארגון. שווה להשקיע בכותרת מסקרנת, שפונה באופן אישי לקורא ומזמינה אותו לקרוא. כותרות מקוריות ויצירתיות שמכילות משפטים כמו ״בואו לשמוע על…״ או ״המידע שאתם פשוט חייבים לדעת״ יעשו את העבודה ויבטיחו שכל העובדים ישמחו לקרוא כל הודעה והודעה שתשלחו.

מה יצא לי מזה?

אין מה לעשות, כולנו מחפשים תמיד את השורה התחתונה – מה יוצא לי מזה? אם אנחנו מנסים לשנות משהו בארגון או להניע את העובדים שלנו לפעולה מסויימת, הדרך הנכונה לעשות זאת היא להכניס לניסוח גם קצת הגיון, שיסביר להם מהם היתרונות שהפעולה או השינוי יקנו להם, מה שיבטיח לנו אחוזי ביצוע ושיתוף פעולה גבוהים בהרבה.

קרנבל בארגון – מותר להשתחרר קצת!

השפה הרשמית בארגונים כאלו ואחרים יכולה להיות מאוד משעממת ולא אישית, והרי כולנו מכירים את חוסר החשק המתעורר כשעלינו לקרוא טקסטים שמנוסחים באופן אפור וגנרי כל כך. מותר להעז קצת, לפרוש כנפיים ולתת דרור ליצירתיות שלכם עם טקסטים קצת יותר היתוליים, אישיים ומשעשעים שיגרמו לעובדים שלכם להנות מהמידע שהם קוראים וכך להפנים אותו טוב יותר. עם זאת, חשוב לזכור את הגבולות של סביבת העבודה ולא לחצות אותם על מנת שלא לפגוע ולא ליצור ריחוק.

עבודה זה לא הכל

חובה לחלוק עם העובדים גם מידע כללי הנוגע לתחום העבודה של הארגון, אינפורמציה שתעניין אותם, עדכונים על החידושים הכי חמים בתחום ועוד, כדי לקרב אותם לתחום ולארגון ולפתח את הידע המקצועי. כך ניצור יותר מחויבות לארגון, תחושת הערכה וקירבה גדולה יותר לעובדים ונבטיח שהם יגיעו לעבודה עם חיוך. אם תתייחסו אליהם כמקצוענים שמתעניינים בתחום עבודתם הם גם יתנהגו ככה.

תמונה שווה אלף מילים

בעולם מהיר ומלא במידע כמו שלנו, חשוב להישאר עם יד על הדופק. בשנים האחרונות הדרך הכי טרנדית להעביר מידע היא דרך תמונות וסרטונים, והיא עובדת! זה מהיר, זה קליט וזה עוזר לעובדים לזכור את המידע שהועבר אליהם באופן משמעותי בהרבה, מאשר רק בקריאה של טקסט כתוב. שווה להשקיע בתמונות שמושכות את העין ואפילו לצלם סרטונים בטלפון הנייד. לא חייבים מפיק, צלם ותאורן כדי להעביר את המסר בצורה ממוקדת ויעילה יותר.

יישום, יישום, יישום!

אפליקציה לתקשורת פנים ארגונית תאפשר לכם ליישם את כל הטיפים הללו ועוד המון רעיונות ואפשרויות, שיעזרו לכם לשפר משמעותית את התקשורת עם העובדים שלכם, להעביר מידע באופן קל, מהיר ויעיל, ולנהל את הארגון על הצד המוצלח ביותר. היתרונות הם קלות השימוש, הגמישות בהעברת המידע, היכולת להגיע עד אחרון העובדים בשונה מכל אמצעי תקשורת אחר שאי פעם היה קיים בארגון, וכמובן העובדה שבשנת 2019, אם אתה לא שם (במובייל) – אתה לא קיים, ואת זה כל איש שיווק יגיד לכם.

אהבתם את מה שקראתם?

רוצים לקבל טיפים נוספים למחוברות ארגונית? מעוניינים לשמוע כיצד אלפי חברות משתמשות באפליקציה הפנים ארגונית של Connecteam כדי להגיע עד אחרון העובדים? צרו איתנו קשר!

לחצו ליצירת קשר